در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم بر انتقال اصناف به شهرک شهاب تأکید و از بلاتکلیفی آن‌ها انتقاد شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ 12 June 2019

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور بهرام سرمست استاندار و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

بررسی و تصویب نهایی پروژه‌های ذیل برنامه‌های محوری اقتصادی در سال 98 دستور جلسه مهم این ستاد بود.

وضعیت اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن منطقه پلنگ دره، تولید 400 کیلووات برق به‌صورت پمپ معکوس در منطقه سالاریه، احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان، اجرای هفت طرح در هفت روستاهای استان توسط کمیته امداد، توسعه بازار تولیدات استان و توسعه فعالیت‌های دانش‌محور ازجمله پروژه‌ها و طرح‌های موردبررسی در این جلسه بودند.

در این جلسه، استاندار قم با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اظهار داشت: مسئولان مربوطه حتماً در رابطه با مکان‌هایی که برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشخص‌شده مطالعاتی داشته‌اند، البته باید دید سرمایه‌گذار مایل به سرمایه‌گذاری هست یا نه؟ و آیا می‌توان جذب سرمایه داشت و اقدام به سرمایه‌گذاری کرد؟

بهرام سرمست با تأکید بر اینکه باید احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اهمیت سنجی می‌شده گفت: باید مسئولان مربوطه یک پیش‌بینی و برآورد نسبتاً دقیقی برای احداث بیش از 94 مگاوات انرژی خورشیدی در 190 هکتار در استان داشته باشند.

وی افزود: هدف‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را تصویب می‌کنیم اما هرکدام که دلایل توجیهی نداشته باشند باید از برنامه‌ها حذف‌شده و مجدد تعیین تکلیف شوند.

سید ابراهیم صحفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم نیز در این جلسه، یکی از مشکلات استان قم را شهرک شهاب عنوان کرد و گفت: قرار بود مجموعه‌ای از بنکداران به این شهرک انتقال داده شوند درحالی‌که زمین فروخته‌شده اما سه سالی است که حق نگهداری زمین نمی‌دهند.

سید ابراهیم صحفی خاطرنشان کرد: قرار بود کلیه خرده‌فروشان میدان مطهری و سعیدی به شهرک شهاب بروند اما هزینه ساخت سه الی چهار برابر شده و مجوز ساخت نمی‌دهند.

سپس حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در مورد وضعیت شهرک شهاب گفت: اینکه گفته می‌شود راه و شهرسازی سند زمین‌ها را نمی‌دهد اطلاعات درستی داده نشده و سند بعد از اتمام کار یا پایان کار صادر می‌شود، در مورد شهرک شهاب نیز انعقاد قرارداد صورت گرفته اما باید یک سری اطلاعات تکمیلی داده شود تا این کار عملیاتی شود.

در پایان جلسه، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به ویژگی‌های نظام ارز دیجیتال گفت: این نظام کاملاً مجازی بوده و فرض را بر این گذاشته‌ایم که تحریم‌ها اثری روی ارز دیجیتال نخواهد داشت.

محمد حیدری معروف‌ترین حالت نظام ارز دیجیتال را بیت کوین عنوان و اضافه کرد: در جهاد دانشگاهی استان می‌توانیم نحوه استفاده از ارز دیجیتال را آموزش دهیم.

وی با تأکید بر تدوین دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال گفت: پذیرش مسئولیت این نظام در استان مهم بوده و باید با کمک اتاق بازرگانی و سازمان صمت این کار توسعه یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان بالا بودن میزان برق مصرفی در نظام ارز دیجیتال توسط ماینرها مطرح کرد: ماینرها رمزها را ایجاد و بیت کوین را به وجود می‌آورند که بین 8 هزار تا 8500 کیلووات برق استفاده می‌شود، با این برق مصرفی هزینه هر ماینر بین 10 میلیون می‌شود که این هزینه بسیار زیاد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار