مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر تجارب حاصل از الگوی نوین مشاغل خانگی با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، جهاددانشگاهی،اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و نهادهای حمایتی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 12 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مریم شادیوند، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، در اولین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی استانی این طرح اظهار کرد: این طرح برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است که در آن سه فاز بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، توانمندسازی متقاضیان و مرحله اتصال به بازار پیش‌بینی شده است .

وی گفت: کارفرمای اصلی طرح معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و مدیرکل بانوان و خانواده در استان کارفرمای استانی و بازوی نظارتی معاونت زنان است و دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره ) و اداره کل بهزیستی استان درشناسایی افراد واجد شرایط همکاری می‌کنند .

شادیوند تصریح کرد: پایش مستمر طرح به صورت تخصصی بر عهده اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است که تحت نظارت مدیریت امور بانوان حسن اجرای پروژه توسط مجری (جهاددانشگاهی) مورد رصد قرار می‌گیرد .

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت الگوی نوین در ایلام توسط جهاد دانشگاهی، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر با توجه به تجربیات به دست آمده از طرح پایلوت، چالشها و فرصتهای پیش رو در طرح جدید را به خوبی می شناسد و این جای امیدواری است که این طرح به خوبی اجرا شود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه اعتبار کلی طرح در سطح کشور 30 هزار میلیارد ریال است، گفت: براساس تعداد زنان واجد شرایط به هر استان سهمیه ای اختصاص یافته که در این فاز سهم ایلام ۶۰ زن سرپرست خانوار ،بدسرپرست و خودسرپرست است .

شادیوند با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 15000 زن اعم‌ از زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و خود سرپرست تحت پوشش نهادهای حمایتی استان هستند، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوان زمینه‌ی توجه بیشتر و بهتر به این قشر از جامعه را فراهم کرد و با تجارب خوبی که از اجرای طرح انتظار می رود، بتوانیم یک الگوی اثربخش و موثر ایجاداشتغال پایدار برای زنان در معرض آسیب را استخراج و در سطح گسترده‌تری عملیاتی کنیم./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار