کارشناس تبلیغات محیطی با تایید اشکال نصب این تابلوها گفت: برای خواندن یک تابلو تبلیغاتی در اتوبان ، راننده با سرعتی بین 70 تا 90 کیلومتر در ساعت، حداقل 4 و حداکثر 6 ثانیه زمان دارد و در این مدت تنها 6 کلمه را میتواند درک کند.
کد خبر: ۷۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 11 June 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه استان البرز نیز با تایید حادثه ساز بودن نصب این تابلوها در آزادراه تهران-کرج گفت: متاسفانه در سال 97 بیشترین عامل تصادف های بین شهری توجه نکردن به جلو بوده است که یکی از عوامل آن نصب تابلوهای تبلیغاتی در راه ها با رعایت نکردن ضوابط بوده است.

این مقام انتظامی استان البرز با بیان اینکه  حجم تردد آزادراه تهران کرج حدود 250 هزار خودرو در هر لاین عبوری در روز است، گفت: نصب این تابلو میتواند برای تک تک سرنشینان خودروهای عبوری از زیر این تابلو ایجاد خطر کند.

وی در ادامه با گله از شیوه اعطای مجور تبلیغات در راه ها گفت: برای مجوزهای تبلیغات کارگروهی وجود دارد اما پلیس راه در آن حضور ندارد تا نظرهای کارشناسی خود را اعلام کنیم.

نظارت نشدن، عامل سیستماتیک اشتباه

بررسی ها در مورد این خطا ادامه پیدا کرد و ابتدا به سراغ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای رفتیم و مدیرکل این مجموعه گفت: واگذاری امتیاز نصب و بهره برداری از تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای برون شهری به موسسات فرهنگی خصوصی بر اساس نشریه 267 کمیسیون ایمنی راه صورت میگیرد.

جهانی اضافه کرد: در این قانون به صراحت قوانین نصب تابلو ها از نظر سازه ای، کیفیت و ابعاد عنوان شده است و بهره برداران ملزم به رعایت آن هستند که در صورت تخلف از مفاد این قانون با خاطی برخورد می شود.

گام بعدی پیگیری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که متولی تایید محتوایی اکران تابلوهای تبلیغاتی است.

ابتدا به سراغ خانم عطایی در این اداره کل رفتیم و این کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اعلام بی اطلاعی از محتوای این تابلو و محل نصب آن اعلام کرد: تاییدیه نصب این تابلو از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اخذ نشده است.

سپس به سراغ جعفری معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز رفتیم که او نیز دل پرخونی از این تابلو های تبلیغاتی چه داخل شهرها و چه در مسیر راه ها داشت.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون تمام تابلوهای تبلیغاتی باید پیش از نصب مجور ارشاد را اخذ کنند، گفت: متاسفانه قاطبه این تابلوها بدون گرفتن تاییدیه و مجوز نصب می شود و ما معمولا وقتی از تخلف مطلع می شویم که تابلو در انظار عمومی به نمایش درآمده است.

جعفری حتی گفت: گاهی این تابلوها با محتوای نامناسب مدت ها در محل نصب است و ما به دلیل کمبود نیرو حتی از تخلف صورت گرفته مطلع نمی شویم.

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مانند همه مسئولان حاضر در این گزارش خواستار نظارت جدی و منسجم تری بر تابلوهای تبلیغاتی شد.

در پایان با اطمینان از اشتباه به سراغ مسئولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد رفتیم که با نصب اطلاعیه ای بزرگ بر روی تابلو تبلیغاتی پل فردیس، عاملی برای حواس پرتی و خطر تصادف در آزادراه تهران کرج را فراهم کرده اند.

صفدری مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با قبول این اشتباه قول رفع این مشکل را داد اما با این سیستم نظارتی، راه برای اشتباه های بعدی که می تواند جبران ناپذیر باشد، همچنان باز است.

برچسب ها: تبلیغات ، حادثه ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار