نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: فاز اول اتصال این استان به شبکه سراسری راه آهن ایلام به مناقصه گذاشته شد.
کد خبر: ۷۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 10 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام، سلام امینی اظهار داشت: پیگیری هایی متعددی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام و مناقصه گذاری فاز اول اجرای پروژه راه آهن ایلام آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در حاشیه کمیسیون انرژی مجلس، در دیدار با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، اسناد مطالعاتی، مکاتبات عدیده قبلی پروژه راه آهن ایلام، مورد بحث و گفتگو و بررسی لازم قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به متصل نبودن ایلام به شبکه ریلی کشور و نیز افزایش روز افزون سفرهای هموطنان سراسر کشور به استان ایلام با هدف مشرف شدن به زیارت عتبات عالیات از مرز مهران، آغاز عملیات پروژه فاز اول راه آهن ایلام ضروری است.

امینی بیان داشت: معاون وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با اعلام خبر واگذاری پروژه به مناقصه تاکید کرد: با تلاش های فراوان، و موافقت وزیر اعتبارات اولیه پیش بینی و تخصیص یافته و فاز اول راه آهن ایلام، در مرحله مناقصه قرار گرفته و در سفر آتی رئیس جمهور به ایلام، گلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عملیات ریل گزاری مسیر اسلام آباد غرب به ایلام ۷۳ کیلومتر است که مناقصه ۱۷.۵ کیلومتر آن به ارزش یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است که با بهره برداری از این پروژه، استان ایلام به شبکه ریلی کشور متصل و مردم از خدمات سفری آن بهره مند خواهند شد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار