مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن مهم شمردن بحث فشار خون، بر لزوم همکاری تمامی دستگاها در این بحث تأکید کرد
کد خبر: ۷۵۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 08 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر گودرزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی صبح امروز در نشست خبری با محوریت فشار خون که به میزبانی معاونت بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با مهم و کلیدی خواندن موضوع سلامت گفت:اگر جامعه‌ای سالم باشد، می‌تواند در سایر موضوعات هم به یک توسعه پایدار برسد.

وی سلامت را یک موضوع فرابخشی مطرح و خاطر نشان کرد: سلامت تنها به یک دستگاه دولتی به نام دانشگاه علوم پزشکی اختصاص ندارد همه باید پای کار بیایند تا بتوانیم در مسیر طرح کنترل فشار خون که یک بسیج ملی است آنچنان که شایسته است در جهتی موفق گام برداریم.

گودرزی با اشاره به تأکیدات استاندار در این خصوص و همکاری دستگاه‌های دولتی گفت:ان شاءالله تمامی دستگاه‌های دولتی و در رأس آن‌ها فرمانداران محترم، حتما همکاری‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی را خواهند داشت.

نماینده استاندار ضمن اشاره به ارسال نامه در این خصوص به تمامی دستگاه‌های دولتی و فرمانداران گفت:امیدواریم با مشارکت و همکاری مدیران، اعضاء و کارکنان دستگا‌های دولتی و هدایت مردم به پایگاه‌های سلامت، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایت طراحی شده، به هدفی که برای این حوزه در کرمانشاه تعیین شده و حداقل ۵۰% جامعه را تشکیل می‌دهد برسیم.

وی در ادامه گفت:بحث فشار خون رابطه تنگاتنگی با سلامت جامعه دارد، بیشتر مرگ میر‌های زود رس به بیماری‌های قلبی مرتبط می‌شود و یکی از عوامل اصلی این بیماری‌ها، فشار خون بالاست.

گودرزی در پایان به ضروری بودن اصلاح سبک زندگی و مواد غذایی اشاره کرد و افزود: نمک یکی از مواد بسیار موثر بر این بیماریست و با کنترل مصرف و کاهش آن به ۵۰ درصد مصرف فعلی می‌توان از این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار