زاهدی خطاب به رئیس‌جمهور در خصوص استعفای وزیر آموزش و پرورش؛
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عدم همکاری دولت در تحقق یافتن مطالبات به حق فرهنگیان علت استعفای بطحایی بود خواهشم این است، از آقای رئیس جمهور که با این استعفاء موافقت نشود و همزمان به مطالبات فرهنگیان که جناب آقای بطحایی به عنوان زبان فرهنگیان در هیئت وزیران مطرح می‌کند، درخواست می‌کند، پاسخ مثبت داده شود.
کد خبر: ۷۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 06 June 2019

محمدمهدی زاهدی در گفت‌و گو تلفنی با خبرنگار تابناک در خصوص شایعات استعفای وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: استعفاء وزیر آموزش و پرورش صحت دارد مهم این است که ما بررسی کنیم علت این استعفاء را بدانیم چیست؟

وی افزود: آیا با استعفای ایشان مشکل حل خواهد شد؟ یا نه! حقیقت امر این است، که آموزش و پرورش مشکلات اساسی دارد که چند تا از این مشکلات را بازگو می‌کنم.

وی در بیان این مشکلات ادامه داد: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان از اولی که دولت روحانی آمده همواره تأکید کردند بر این نظام، مجلس حدود 5 سال قبل خواست در این زمینه طرحی را بدهد که آقای انصاری معاون آن وقت حقوقی رئیس‌جمهور بودند در مجلس اعلام کرد اینکار را نکنید ما به زودی لایحه رتبه‌بندی را می‌دهیم که انجام نشد.

وی اضافه کرد: همینطور هر سال دولت اعلام می‌کند لایحه رتبه‌بندی را ارائه می‌کند ولی عملاً هیچ کاری نشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: ما در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را گذاشتیم که ظرف مدت دو سال بایستی نظام رتبه‌بندی فرهنگیان عملیاتی بشود الآن دو سال هم گذشته می‌بینیم هیئت دولت لایحه‌اش را به مجلس تقدیم نکرده است!

زاهدی بیان کرد: این مطالبات جدی فرهنگیانه و جناب آقای بطحایی هم تحت فشار مطالبات فرهنگیان در این زمینه است و نمی‌تواند پاسخگو باشد لذا ترجیح داده که استعفاء بدهد تا مطالبه فرهنگیان را همراهی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نکته دوم، قشر فرهنگی که بازنشسته می‌شوند، یک تفاوتی دارند با بقیه، ما نباید انتظار داشته باشیم یک فرهنگی بعد از سی سال بروند سراغ شغل‌هایی که هیچ تناسبی با روحیه فرهنگی و فرهنگیان ندارد و آن روحیه فرهنگی خدشه‌دار شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: این بدین معنا نیست که آن شغلها شریف نیستند، معلم دیگه آن ابوهت و جایگاهی که داشته را به عنوان فردی که تأثیرگذاری داشته در زندگی افراد در تربیت شاگرد، در تربیت انسانهای فرهیخته طبیعی است که آن جایگاه را از دست می‌دهد.

زاهدی با بیان اینکه باید در زمینه‌های گوناگونی به فرهنگیان کمک کنیم، بیان کرد: پاداش پایان خدمت فرهنگیان را هرچه زودتر بدهیم کسانی که سال 97 بازنشسته شدند از آموزش و پرورش هنوز هیچ خبری از پرداخت پاداش پایان خدمت‌شان نیست اکثر اینها تا مهرماه سال گذشته بازنشسته شدند یعنی در شهریور و «شش» ماه اول سال 97 بازنشسته شدند قریب به 9 ماه می‌گذرد حداقل که اینها پاداش نگرفتند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با توجه به این تورم و کاهش ارزش پولی که شما در این چند ماه گذشته شاهد بودید این بدین معناست که قدرت خرید فرهنگیان پایین آمده و اکثراً بچه‌هایی دارند که می‌خواهند ازدواج کنند یا حتی ازدواج کردند نوه دارند انتظاراتی دارند و این فرهنگی بازنشسته واقعاً نمی‌تواند پاسخگوی آنها باشد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بی‌توجهی به این قشر وجدان کاری را به شدت عذاب می‌دهد من یقین دارم جناب بطحایی که خودشان معلم و یک فرهنگی خوشنام هستند توی این زمینه نمی‌توانند ساکت باشند می‌طلبه که دولت همراهی کند.

وی تأکید داد: امروز فرض کنید بطحایی نباشد کسی دیگری باشد باز این مطالبات هست! حتی وزیر بعدی هم اگر بیاید نمی‌تواند نسبت به اینها بی‌تفاوت باشد من خواهشم این است از آقای رئیس جمهور که با این استعفاء موافقت نشود و همزمان به مطالبات فرهنگیان که جناب آقای بطحایی به عنوان زبان فرهنگیان در هیئت وزیران مطرح می‌کند، درخواست می‌کند، پاسخ مثبت داده شود. تا انشاءالله تعالی یک امیدی در فرهنگیان عزیز نسبت به دولت و نسبت به نظام  ایجاد بشه، تقویت شود و این حالت فعلی که به نوعی ناامیدی نسبت به دولت و مردم هست کاهش پیدا بکند. و در پایان این مکالمه تلفنی عدم همکاری دولت در تحقق یافتن مطالبات به حق فرهنگیان را زاهدی علت استعفای وزیر اعلام کرد.
انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار