استاندار آذربایجان غربی گفت: بیمارستان تخصصی زنان ارومیه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار مورد نیاز طی هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 02 June 2019

پیشرفت ۸۵ درصدی  بیمارستان زنان ارومیه /افتتاح در طی هفته دولت
به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری روز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی زنان ارومیه و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر این بیمارستان با هزینه ۷۰۰ میلیارد ریالی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای اتمام آن مورد نیاز است.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی، بیشترین مساعدت‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این پروژه عظیم ۳۰۰ تختخوابی کار بسیار بزرگ و جهادی است، اضافه کرد: آذربایجان غربی به بیمارستان‌های تخصصی نیاز دارد که بخشی از این نیاز با اتمام این طرح رفع می‌شود.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از جمله استان‌های محروم در شاخص‌های بهداشتی بود که بخشی از آن با افتتاح ۵۵۰ تخت بیمارستانی در سال گذشته تأمین شد و با همه توان در راستای تداوم این روند حرکت می‌کنیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از پیشرفت ۹۸ درصدی بیمارستان آیت الله خویی شهرستان خوی خبر داد و گفت: این طرح نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
شهریاری افزود: علاوه بر آن، بیمارستان تکاب نیز به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در مراحل پایانی احداث قرار دارد و تا هفته دولت امسال به مرحله افتتاح می‌رسد.
وی در خصوص دیگر طرح‌های بیمارستانی آذربایجان غربی بیان کرد: مراکز درمانی مختلفی در شهرستان‌های میاندوآب، پیرانشهر، شاهین دژ، اشنویه، مهاباد و بوکان در حال احداث است که امیدواریم به تناوب در مرحله افتتاح قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها، آذربایجان غربی به یکی از استان‌های پیشرو در سرانه تخت‌های بیمارستانی تبدیل می‌شود و از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.
گفتنی است تا یک سال گذشته سرانه تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان غربی حدود یک تخت برای هر یکهزار نفر بود اما ر حال حاضر این رقم به حدود ۱.۷ تخت رسیده است.
میانگین کشوری نیز نزدیک به ۱.۷ تخت بیمارستانی برای هر یکهزار نفر برآورد می‌شود.
عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی زنان ارومیه به همت دولت تدبیر و امید از اواسط سال ۱۳۹۶ آغاز شد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.
این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی نیاز آذربایجان غربی به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار