کد خبر: ۷۵۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 02 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل ازسیتنا، اولین بار یکی از دوستانش با او تماس گرفت و از سر دلسوزی شماتتش کرد.
نمی فهمید دوستش چه می گوید تا اینکه متوجه شد در اینستاگرام صفحه ای با نام او باز شده و تصاویر خصوصی اش در آن منتشر شده است. باورش نمی شد تا اینکه خودش این صفحه را دید و دریافت تعدادی از تصاویری که هیچ وقت به کسی نشان نداده در این صفحه منتشر شده است. ضربه بعدی را زمانی خورد که متوجه شد یک کانال تلگرامی نیز به نام او باز و همان تصاویر محرمانه اش در آن صفحه منتشر شده است. از خجالت نمی توانست سرش را جلو خانواده و آشنایان بلند کند. به واسطه این اتفاق از جمع گریزان بود. ادامه فعالیت این صفحات در فضای مجازی او را کلافه کرده بود. برای همین به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای مشهد مراجعه و علیه گردانندگان این کانال تلگرامی شکایت کرد. او که نمی دانست چگونه اطلاعات محرمانه اش لو رفته است با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای خراسان رضوی معرفی شد.
به دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، تیمی از کارشناسان این پلیس تخصصی مأموریت یافتند به این پرونده رسیدگی کنند. اولین ظن مأموران برداشت تصاویر از روی پروفایل این خانم جوان در شبکه های مجازی بود که با همین سرنخ، فعالیت گسترده ای آغاز شد اما شاکی اعلام کرد برخی از تصاویر را هیچ گاه در حساب کاربری اش قرار نداده است.
با اطلاعات به دست آمده، بررسی ها وارد شاخه جدیدی از تحقیقات شد و با طرح این سؤال که شاکی چند خط تلفن همراه به نام خودش دارد، ضابطان قضایی به پیگیری این موضوع پرداختند. هر چند زن جوان اعلام کرد تنها یک سیم کارت به نامش هست، تیم تخصصی پلیس متوجه وجود یک سیم کارت دیگر شد که شاکی در گذشته آن را خریده و از سرنوشت این سیم کارت بی اطلاع است.
شاکی در ادامه به یاد آورد که زمانی این سیم کارت را تهیه کرده و اتفاقا با آن یک حساب کاربری در تلگرام باز کرده  و پس از مدتی که از این حساب و سیم کارت کمتر استفاده می کرده آن را در محل کارش کنار گذاشته است.
هر چند شاکی سیم کارت را دور انداخته بود، این خط همچنان فعال و فردی در حال سوءاستفاده از آن بود و اطلاعات محرمانه این زن هم از همین طریق به دست فرد شیاد افتاده بود. با دستور قضایی و حذف این صفحات در فضای مجازی، تحقیقات پلیس برای شناسایی عامل این شیادی ادامه دارد.
جلو سوءاستفاده های احتمالی را بگیرید
رئیس پلیس فتای خراسان رضوى در خصوص اینکه افراد دچار این مشکلات نشوند از شهروندان خواست در گام نخست کد ملی خود را به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ پیامک کنند تا مشخص شود چند سیم کارت به نامشان وجود دارد و اگر سیم کارتی به نامشان ثبت شده است که از آن استفاده نمی کنند، پیش از بروز هر مشکلی به روشن کردن تکلیف آن اقدام کنند.
به گفته سرهنگ جهانشیری نکته کارشناسى قابل توجه در بررسى این پرونده ، نبودِ رمز ورود در شبکه اجتماعى و نکته بعدى تخلیه نکردن اطلاعات پس از بارگزارى تصاویر بوده است.وى تصریح کرد: با توجه به حضور ۴ اپراتور فعال در کشور، از شهروندان درخواست مى کنیم به استناد اینکه هزینه چشمگیری براى خرید سیم کارت پرداخت نکرده اند هرگز سیم کارت خود را رها نکنند زیرا در صورت سوء استفاده از سیم کارت، باید در برابر قانونپاسخ گو باشند و هرگز جهل به قانون رافع مسئولیت نخواهد بود.
همچنین شهروندان در صورت داشتن هر مشکلی در فضای سایبر  و برای مشاوره یا اعلام نظرات و پیشنهاد هایشان می توانند به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار