مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آغاز اجرای طرح آشکارسازی و ایمنی تردد ادوات کشاورزی در راه های برون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 01 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  نورالله دلخواه  اظهار داشت: تردد انواع ادوات کشاورزی همزمان با فصل برداشت محصولات در محورهای ارتباطی استان افزایش یافنته است.

وی بیان داشت: به دلیل عدم آگاهی کافی رانندگان از مقررات تردد ادوات کشاورز، نداشتن گواهینامه، ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه باری و مسافری، نداشتن منابع نوری در عقب و جلو ادوات کشاورزی برای دیده شدن در ترددهای شبانه، نداشتن آینه برای پایش زاویه های کور پشت سر و عقب وسیله به ویژه در زمان بستن دنباله بندها و ادوات دیگر ایمنی تردد این ادوات و سایر وسایل نقلیه به خطر می افتد.

دلخواه افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مهار و کنترل این نوع از تصادفات نسبت به نصب ۱۰۰۰ برچسب شبرنگ در قسمت های مختلف بدنه ادوات کشاورزی در تمامی شهرستان های استان به منظور نمایان سازی تردد و حضور آنان در راه ها اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات از مهمترین اهداف اجرای این طرح در استان ایلام است که به همین منظور کلاس آموزشی با همکاری پلیس راه استان برگزار شده است.

هم اکنون بیش از ۸۰ واحد کمباین به کار برداشت محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان مشغول هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار