رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان در شرایط مطلوب به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 29 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی بر اساس اطلاعات ثبت اطلاعات کشت و تولید بهره‌برداران در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی بر اساس دستورالعمل اعلامی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان در شرایط مطلوب به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ نفر ناظر برداشت ‌جهت کنترل ریزش محصول در مزارع حاضر خواهند شد، گفت: بکارگیری تعداد ۹۸۵ کمباین بومی، ۱۷۰ کمباین مهاجر و دو هزار و ۸۳۰ دستگاه دروگر آماده به کار برای برداشت به موقع مزارع گندم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۶۴ مرکز خرید دولتی استاندارد برای خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد که امکان افزایش این مراکز تا آغاز فصل خرید وجود دارد، افزود: مراکز خرید باید دارای باسکول استاندارد متصل به رایانه، دوربین دید در شب، ارتباط اینترنتی مناسب و محوطه مجهز به کف آسفالت با درب ورودی و خروجی قابل کنترل، انبار مسقف و همچنین ظرفیت انبارداری متناسب با حجم برآوردی خرید مرکز باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیری که در سال زراعی جاری اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شود از ۳۷۵ هزار هکتار از مزارع زیرکشت محصول گندم در استان، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

جلیلی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

وی در پایان بر لزوم ساماندهی و نظارت دقیق برمراکز خرید گندم برای جلوگیری از قاچاق محصول به جهت هم‌مرزی با سه کشور خارجی و جلوگیری از به مصرف رساندن آن برای دام‌ها تاکید کرد.

به گزارش فارس، در سال زراعی گذشته حدود 625 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین آذربایجان‌غربی به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار