اعضای شورای اسلامی شهر یزد به همراه استاندار از خانواده اهدا کننده عضو در سال 98 تقدیر و تجلیل کردند.
کد خبر: ۷۴۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 29 May 2019

غلامعلی سفید در صد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور تمام اعضای شورا و خانواده‌های اهدا عضو استان برگزار شده بود،‌ اظهار کرد:‌ اعضای شورای شهر افتخار می‌کنند که برای خانواده‌های اهدا عضوی که بدون هیچ توقع مالی نسبت به این مهم اقدام کردند خدمت کنند.

وی اهدا عضو را ناشی از فرهنگ بالا و اعتقاد دینی پایدار دانست و افزود:‌ خوشبختانه این فرهنگ به خوبی بین اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد نهادینه شده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از این مهم برای زنده نگه داشتن بیمارانی که به هر نوع منتظر اهدا عضو هستند،‌ گفت:‌ مسئولان و معتمدین محلات نقش مهمی در ترویج بیش از پیش فرهنگ اهدا عضو در جامعه ایفا می‌‎کنند.

سفید عضویت تمام مسئولان و اعضای شورای شهر در پویش دوباره زندگی را ضروری دانست و بیان کرد: توسعه اجتماعی مستلزم حمایت و احساس مسئولیت در قبال یکدیگر است.

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو را اقدامی انسانی و موثر در راستای تقویت همدلی بین افراد جامعه دانست و تصریح کرد: ایثار خانواده‌های اهدا کننده عضو نقش مهمی در ترویج گسترده این مهم در استان و کشور ایفا کرده است.

وی ضمن قدردانی از ایثار ماندگار تمام خانواده‌های اهدا کننده عضو در استان و کشور،‌ افزود:‌ بعد از دیدن کلیپ جوان یزدی که بعد از مرگ مغزی اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده بود آنقدر تحت تأثیر این اقدام بزرگ قرار گرفتم که خود و همسرم برای دریافت کارت اهدا عضو مراجعه و عضو پویش دوباره زندگی شدیم.

این عضو شورای شهر درک فهم شرایط خانواده‌های اهدا کننده عضو را خیلی سخت عنوان کرد و گفت:‌ مراسم تجلیل اعضای شورای شهر از این خانواده‌ها در حقیقت قدردانی از داشتن روحیه ایثار و فداکاری این عزیزان است.

نیکنام در ادامه حضور استاندار در مراسم تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ حضور استاندار در حقیقت پیامی مهم در راستای تأکید بر ارزشی بودن ایثار ماندگار خانواده‌های اهدا کنندگان عضو است.

«سیدحسین آزادی» عضو شورای اسلامی شهر یزد هم اهدا عضو را نمادی بارز از احساس مسئولیت افراد جامعه اسلامی نسبت به حیاط یکدیگر دانست و گفت:‌ توسعه اجتماعی با احساس مسئولیت در قابل همدیگر محقق می‌شود.

وی اقدام خداپسندانه خانواده‌های اهدا کننده عضو در استان یزد را سندی محکم از روحیه ایثار و احساس مسئولیت مردمان این دیار عنوان کرد و افزود:‌ مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی باید تمام تلاش خود را برای رفع نیاز مردمی که این طور ایثارگرانه نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می‌کنند بکارگیرند.

«ونوس عامری» رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که اهدا عضو اهدا زندگی است،‌اظهار کرد:‌ این اقدام خداپسندانه به اندازه افزایش عمر زندگی افراد مهم و ارزشمند است.

وی کاهش رنجر یک خانواده را از دیگر ویژگی اهدا عضو دانست و بیان کرد:‌ وقتی شخصی بعد از مرگ مغزی عضو خود را به جای آن که در خاک از بین برود به بیماران نیازمند اهدا می‌کند،‌ یعنی زندگی دوباره و تلاش برای جاودانگی انسانیت و این مهم، ارزشمند و قابل تقدیر است.

عامری در ادامه با اشاره به مراسم تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو در سال 98،‌ افزود: شورا در راستای انجام وظایف اجتماعی خود موظف است که از این فرهنگ ارزشمند حمایت کرده و تمام تلاش خود را برای نهادینه کردن این مهم بکار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی در پایان این اقدام شورا را در حقیقت معرفی فرهنگ مردم ایثارگر و انسان دوست یزد دانست و گفت:‌ شورای شهر یزد مردم استان و ایران اسلامی برای عضویت در پویش دوباره زندگی دعوت می‌کند.‌

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار