رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایلام:
کارگاه آموزشی مهارت های پیش از ازدواج با هدف گسترش راهکارهای ازدواج آسان و ارتقای شاخص های یک ازدواج سالم و انتخاب همسر توسط جمعیت هلال احمرشهرستان ایلام برگزار شد
کد خبر: ۷۴۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 29 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ غیاث کریمی اظهار کرد: در این کارگاه که با استقبال و حضورجوانان و دانشجویان موجه شد، در راستای ارتقای سلامت روان و افزایش آگاهی جوانان و دانشجویان در رابطه با مهارتهای زندگی قبل از ازدواج مباحث مختلف مرتبط با حوزه انتخاب همسر و ازدواج از سوی مدرس کارگاه به بحث گذاشته شد و شرکت کنندگان در کارگاه به بیان دیدگاهها و نظرات خود در مورد دوران زندگی قبل از ازدواج بپردازند .

وی گفت: حضور جوانان در کلاس های مشاوره ای پیش از ازدواج، مهارت های ازدواج و مهارت های زندگی، همانند آزمایش پیش از ازدواج اجباری می باشد و آموزه هایی که در کلاس های مهارت های پیش از ازدواج داده می شود، نه تنها سرلوحه زندگی مشترک می باشد بلکه می تواند مشاوره های بعد از ازدواج و یا پیش از طلاق را کمرنگ کند .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایلام با اشاره به اینکه این کلاس آموزشی با توجه به افزایش روز افزون آمار طلاق در جامعه و پیشگیری از افزایش آن برگزار شده است. افزود: در این کارگاه آموزشی مطالبی در مورد مهارتهای شناخت زوجین از یکدیگر، طریقه صحیح انتخاب همسر و شناسایی معیارهای ازدواج ارائه شد که ازدواج یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین انتخاب‌هایی است که هر فرد در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شود. این انتخاب مهم، مستلزم آگاهی و آموزش‌هایی است که عدم توجه به آن ممکن است عوارض وخیمی را به همراه داشته باشد .

وی با بیان اینکه مطالب ارائه شده می تواند در انتخاب شریک آینده زندگی برای جوانان مؤثر باشد، تصریح کرد: این کارگاه آموزشی توسط کارشناس راهنمایی و مشاوره و داوطلب جمعیت هلال احمر ایلام و با حضور تعدادی از جوانان و دانشجویان این جمعیت برگزار شد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار