کد خبر: ۷۴۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ 28 May 2019

رئیس دانشکده صنعت و معدن شهرستان " چرام "  در استان " کهگیلویه و بویراحمد" از مسئولان استان و نماینده کهگیلویه بزرگ به جد‌ خواست تا به یاری این دانشکده شتافته و مشکلات آن را بسرعت حل نمایند . 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد " صاحب سروش فر در گفت و گو با سایت محلی خبردنا " که در این سایت با تیتر« "خطری "بزرگ دانشکده چرام را تهدید می کند / مدیران راه و‌شهرسازی شبیه ترامپ عمل می کنند/ " عدل هاشمی" به هیچ وعده اش عمل نکرده / خاموش است ! » منتشر شده است ، گفت : این دانشکده در سال ۸۵ با تصمیم مسولان وقت و‌براساس مستندات موجود در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار مجوز  فعالیت گرفت و کار ساخت آن با هزینه ۲ میلیارد تومانی وزارت نفت آغاز شد .
وی با بیان اینکه براساس مستندات موجود که به امضای مسولان وقت شهرستان کهگیلویه و مسولان وقت  اداره کل راه و شهرسازی و‌ استانداری و دانشگاه یاسوج رسیده قرار شد ۱۸هکتار زمین به دانشکده بدهند تا طرح توسعه ای آن در آینده با مشکل مواجه نشود افزود : الان مسولان راه و شهرسازی می گویند آن قرار داد را قبول ندارند و این زمین را به دو بخش ۷ و ۸ هکتاری تفکیک کرده و سند زده اند که حتی در واگذاری همین هم مانع تراشی می کنند.


رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام تاکید کرد : مدیران راه و شهرسازی استان همانند ترامپ که گفت برجام را قبول ندارد رفتار می کنند و می گویند این واگذاری در دوره مدیران قبلی بوده و ما آن را قبول نداریم در حالی که آنها باید پایبند به قرارداد و مستندات باشند و از طرفی این زمین جز برای دانشگاه برای هیچ نهاد دیگری مورد نیاز نیست و  فرماندار بشدت از این موضوع حمایت می کند . 

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان راه و شهرسازی می گویند براساس قانون‌سرانه هر دانشجو ۱۷ مترمربع است و چون تعداد دانشجویان دانشکده الان کم است نیاز به زمین بیشتر ندارید در حالیکه آنها این سرانه را بدون در نظر گرفتن خوابگاه منفک پسرانه و‌دخترانه، مسجد ، مجموعه های ورزشی و‌فرهنگی  و کارگاههای مختلف رشته های متنوع دانشکده محاسبه می کنند در حالیکه همه این موارد حتما باید در طرح توسعه دانشکده دیده شود و زمین مناسب به اندازه کافی اختصاص داده شود .

سروش فر با بیان‌اینکه دانشکده چرام از نظر تقسیم بندی وزارت علوم از دانشکده های اقماری محسوب می شود گفت : دانشکده های اقماری دارای  بودجه مستقل از دانشگاه استان هستند که مستقیما از وزارت علوم تخصیص داده می شوند و‌شرط اصلی وزارت علوم برای ماندگاری در ردیف اقماری ها و توسعه و‌تبدیل آن به مجتمع و دانشگاه وجود امکانات کافی گفته شده و حداقل ۲۰ هکتار زمین است که با ادامه این مانع تراشی ها یقین بدانید آینده خوبی برای توسعه آن متصور نیستیم.

رئیس دانشکده صنعت و‌معدن چرام با تشریح وضعیت فعلی این مکان علمی افزود : با مشکل فعلی عملا ما هیچ کاری از جمله دیوار کشی دانشکده و‌ طراحی و‌اجرای نمای ساختمان دانشکده که دارای اعتبار سه میلیاردی و هشتصد میلیون تومانی هستند نمی توانیم انجام دهیم و بودجه ها برگشت خورده و خواهند خورد .

وی با اشاره به وضعیت نامناسب دانشکده ادامه داد: ما از سراسر کشور دانشجو داریم ولی هرساله یکصد نفر بخاطر وضعیت دانشکده انصراف می دهند که این همین وضعیت سبب شده تا تعداد دانشجویان دانشکده به زیر یکصد نفر برسد در حالیکه پذیرش شده های ما بسیار بیشتر بودند .

این مقام مسئول ادامه روند فعلی را خطری برای انحلال این دانشکده اعلام کرد و گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند و‌مشکلات به سرعت حل نشود که نتوانیم بودجه ها را جذب و طرح افزایش رشته ها مهندسی و دانشجو را تایید نماییم یقین بدانید وزارت علوم در اختصاص بودجه تجدید نظر ، تعداد دانشجو کاهش ، دانشکده از ردیف دانشکده های اقماری خارج و خطر انحلال در پیش است .

سروش فر  در  پاسخ به سوالی که آیا از نماینده کهگیلویه بزرگ طلب کمک کردید ؟  تصریح کرد : در شهریور۹۷ جلسه ای با حضور دکتر عریان رییس دانشگاه یاسوج، دکتر فتاحی فرماندار چرام‌، مهندس نوری زاده شهردار چرام‌، امام جمعه چرام ، کاظمی نماینده راه و شهرسازی استان، ذوالفقاری  رییس وقت راه و‌شهرسازی چرام‌، نماینده حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سردار هاشمی  نماینده کهگیلویه بزرگ  در محل دانشکده چرام برگزار شد که مقرر شد مشکل زمین بسرعت حل شود و حتی سردار هاشمی در آن جلسه قول داد که اگر مشکل حداکثر تا دوهفته حل نشود مستقیما از وزارتخانه آن را حل خواهد کرد  و البته قول چمن مصنوعی و ساخت مسجد دانشکده را هم داد .

وی با تشریح پیگیری هایش برای اجرای این وعده ها تاکید کرد : علی رغم همه پیگیری های تلفنی ، مکتوب و حضوری متاسفانه هیچکدام از وعده های جناب هاشمی عملی نشد و مشکلات همچنان باقی است .

رئیس دانشکده صنعت و‌معدن چرام ادامه داد : در جلسه اخیر تیم هندبال فراز بام شخصا خدمت سردار هاشمی رسیدم و از او خواستم با مهندس نژاد صفوی مدیرکل راه و‌شهر سازی استان صحبت کند تا مشکل واگذاری زمین حل شود که قول پیگیری دوباره داد ولی تا این لحظه که با شما صحبت می کنم خبری نشده و تلفن ایشان هم خاموش است .

 سروش فر با تاکید بر اینکه این موضوع در استان و‌بسرعت قابل حل است افزود: این دانشکده تنها راه توسعه چرام است چرا که از سراسر ایران دانشجو می تواند پذیرش کند و  آورده های فرهنگی ، علمی و اقتصادی برای شهرستان داشته باشد بشرطی که موضوع توسعه آن با همکاری مسولان استان حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار