استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، شوراهای اسلامی را از مهم ترین مصادیق دموکراسی در جمهوری اسلامی دانست و بر ضرورت ارتقای جایگاه آن در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 28 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان تبریز با وی، شوراهای اسلامی را از مهم‌ترین مصادیق نمود دموکراسی و مدنیت در جامعه دانست و افزود: این نهاد آن چنان که باید و شاید به جایگاه واقعی خود نرسیده و باید بیش از پیش برای ارتقای جایگاه آن کوشید.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها، ارتباط صمیمی و مستمری با اقشار مختلف مردم داشته باشند تصریح کرد: تشکیل شورایاران و شوراهای محلی، در اولویت اقدامات شوراهای اسلامی قرار گیرد تا از طریق تشکیل این ساختارهای درونی، ارتباط با مردم و میزان مشارکت آنان در مدیریت جامعه افزایش یابد.

وی همچنین بر لزوم تعریف پروژه‌های مشارکتی در شهرهای مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت محدود منابع دولتی، مشارکت دادن مردم در پروژه‌های مهم و سهامدار کردن آن ها، راهکاری مناسب در وضعیت فعلی محسوب می‌شود و در کنار آن انتظار داریم خیرین در بخش‌هایی همچون راهسازی نیز پیشگام بوده و یارای دولت باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تلاش همگانی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: بروکراسی‌های پیچیده اداری باید کاهش یافته و به عنوان مثال، تمامی استعلامات مربوط به این حوزه از یک بخش مشخص، انجام شود.

پورمحمدی همچنین از استقرار نمایندگان تام الاختیار تمامی سازمانها و دستگاه‌های دولتی در اتاق بازرگانی تحت عنوان "میز خدمت" و با هدف کاهش بروکراسی های اداری حوزه سرمایه گذاری خبر داد.

در این جلسه موضوعات مهمی از سوی اعضای شورای اسلامی شهرستان تبریز مطرح شد که از آن بین می توان به وضعیت پل خروجی سردرود، وضعیت یکی از پاسگاه های استقرار پلیس راه و ... اشاره کرد.

مهندس رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی پل خروجی سردرود، گفت: عدم تملک بخشی از اراضی داخل در طرح، باعث کندی در تکمیل این پل شده است و در آینده نزدیک پس از ارائه طرح جدید، نظر خود را بر اساس اصول فنی و تخصصی اعلام می کنیم.

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهرستان تبریز نیز خواستار تسریع درتعیین تکلیف این پروژه شد.

آرزو مبصر، رییس شورای اسلامی شهر سردرود، تکمیل پل خروجی سردرود را یکی از مطالبات مردم منطقه دانست و خواستار تسریع در تکمیل آن شد.

به گفته وی، بخشی از اراضی این طرح که نیاز به تملک دارد، داخل در حریم شهر سردرود نیست و در صورت قراردادن این اراضی در حریم این شهر، شورای شهر و شهرداری، نهایت همکاری لازم برای تسریع در تکمیل این طرح همچون اعطای اراضی معوض را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

غلامحسین مسعودی ریحان، رییس شورای اسلامی استان نیز در این دیدار خواستار ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شد.

گفتنی است شورای اسلامی شهرستان تبریز، متشکل از چندین نفر از منتخبین مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از شهرهایی همچون تبریز، سردرود، خسروشاه و باسمنج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :