استاندار یزد بر لزوم همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها برای شتاب بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری در استان تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های فرهنگی و هنری در مقاطع مختلف گرد هم جمع شوند و با هماهنگی، هم‌افزایی و انرژی مشترک فعالیت‌های فرهنگی، هنری تأثیرگذار و ارزشمندی را انجام دهند.
کد خبر: ۷۴۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 28 May 2019

محمدعلی طالبی در دیدار رئیس حوزه هنری استان افزود: در گذشته جریان مستمر تولید آثار فرهنگی و هنری ما نسبت به کل کشور کم بود ولی امروز حرکت‌ها و اقدامات خوبی در این عرصه بویژه در زمینه نویسندگی انجام شده است.

وی با تبیین جایگاه ارزشمند حوزه هنری و ظرفیت‌های این نهاد در عرصه هنر ادامه داد: در حوزه هنری جمع خوبی حضور دارند و می‌توانند به تحرک و پویایی بیش از پیش شهر جهانی یزد کمک کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه فرهنگ در استان و ظرفیت‌های خوبی که برای بروز توانمندی‌های فرهنگی، هنری و ادبی وجود دارد، می‌توان با تحرک بیشتر و هم‌افزایی نهادها و کانون‌های فرهنگی در راستای پویایی و اعتلای فرهنگ و هنر استان گام برداشت.

طالبی گفت: استان یزد در سطح کشور به همین ویژگی شناخته می‌شود، امیدواریم در آثار هنری هم بتواند این ظرفیت را نشان دهد.

استاندار یزد با بیان اینکه در گذشته، آثار هنری که بتواند یزد و ظرفیت‌های آن را به خوبی نشان دهد، اندک بود و توسط تک ستاره‌ها بروز و ظهور داشت و تمام می‌شد، اظهار داشت: با گزارش ارائه شده، آینده هنر استان امیدوارکننده است.

طالبی با بیان اینکه شاید فرصت به دست آمده امروز برای فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، دیگر به راحتی قابل تکرار نباشد ادامه داد: امروز زمینه انجام کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در استان بیش از گذشته است و امیدواریم حوزه هنری هم رسالت خود را در این عرصه به خوبی انجام دهد.

در این دیدار، رئیس حوزه هنری یزد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال ۹۷ و هفته هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۸ گفت: در دیدار رمضانیه شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب که به نوعی مهمترین شب شعر سالانه ادبی کشور محسوب می‌شود، پنج شاعر از استان حضور داشتند و حجت‌الاسلام پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد نیز شعر طنزی را در آن جلسه قرائت کرد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: با افتتاح دفتر طنز، برگزاری جشنواره طنز مکتوب و راه‌اندازی محافل ماهانه طنز «قندشکن» از بهمن ۱۳۹۵ و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، امروز استان به عنوان یکی از پایگاه‌های فعال طنز مکتوب کشور شناخته می‌شود.

وی کشف، پرورش و معرفی استعدادهای هنری و ادبی را از جمله اهداف این نهاد دانست و ادامه داد: تلاش می شود هر سال یک رمان نویس جوان و خلاق به جامعه ادبی استان و کشور معرفی و اثرش توسط حوزه هنری چاپ و منتشر شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار