بر اثر وزش باد دو بیلبورد وسط خیابان در منطقه میانحاله و اطراف بستنی ناسیونال سقوط کردند.
کد خبر: ۷۴۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۶ 27 May 2019

بلاغ، ساعاتی پیش بر اثر وزش باد تند باد شدید در شهرستان رامسر خساراتی را در پی داشت.

سقوط درخت در بلوار معلم و بسته شدن این خیابان، سقوط دو بیلبورد تبلیغاتی و قطعی برق برخی مناطق شهرستان رامسر در اثر وزش باد رخ داد.

شاهدان عینی می گویند این بیلبورد ها در محل اتصال به زمین با دقت پیچ نشده و این امر باعث شد تا با وزش باد بیلبوردها سقوط کنند.

انتظار می رود شهرداری کتالم و ساداتشهر نسبت به احضار و استنتاق پیمانکار این بیلبوردها اهتمام کافی داشته باشد.

به نظر می رسید اگر این بی دقتی پیمانکار منجر به حادثه جانی می شد شهرداری کتالم و ساداتشهر موظف به پاسخگویی می شد.

حسین قاسمی فعال رسانه ای بر اثر این اتفاق در یادداشتی نوشت:

شورای تامین و شخص دادستان ورود کند؛ جان مردم دست مایه پول های کلان تبلیغاتی

 

ساعاتی پیش وزش باد باعث سقوط دو بیلبورد عظیم الجثه در محور اصلی تنکابن به رامسر در محدوده شهر کتالم و ساداتشهر شد.

سقوط همزمان این بیلبورد های عظیم که زیبایی محور را نیز سلب کرده است در دو نقطه با فاصله زیاد(میانحاله و بستی ناسیونال) نشان از عدم ایمنی کلیه این بیلبورد ها است.

خطری که در شب قدر رفع شد و ممکن بود در لحظه سقوط جان چندین انسان بی گناه را به دلیل بی توجهی پیمانکار و مسئولان متولی بگیرد.

خلع ید پیمانکار این بیلبوردها به خاطر عدم توجه کافی به امنیت آنها و در خطر بودن جان مردم و برخورد فوری با عوامل این کم کاری کمترین انتظار از شورای تامین شهرستان بخصوص دادستان محترم و مدعی العموم مردم است.

کسانی که لحظه سقوط این دو بیلبورد عظیم الجثه و حتی پس از سقوط را از نزدیک مشاهده کردند بی شک بهتر می توانند عمق فاجعه را درک می کنند چرا که اگر ماشین عبوری در لحظه سقوط زیر بیلبوردها قرار داشت معلوم نبود جان چند انسان بی گناه به دلیل کم‌کاری پیمانکار و نظارت مسئولان متولی گرفته می شد.

انتظار مردم از شورای تامین و بخصوص دادستان به عنوان مدعی العموم مردم این است فورا با عوامل این حادثه برخورد لازم را انجام دهند.

اقدام فوری نیز تامین امنیت دیگر بیلبوردهاست که قطعا با توجه به حادثه امشب عدم ایمنی آنها کاملا مشخص است و ممکن است حادثه ای جبران ناپذیر را در پیش داشته باشد.

آیا حتما باید منتظر یک حادثه باشیم تا با عوامل متولی برخورد شود و یا حداقل ایمن سازی صورت بگیرد؟ اگر در این حادثه جان انسانهایی بیگناه گرفته می شد چه کسی پاسخگو بود؟ آیا مسئولان میتوانند عمق فاجعه احتمالی را درک کنند؟

طبق گزارش هواشناسی در لحظه سقوط بیلبورد ها ، سرعت وزش باد کمتر از ۹۰ کیلومتر بر ساعت بود این درحالیست که رامسر سابقه وزش بادهای بالای ۱۳۰ کیلومتر برساعت را دارد و قطعا عدم ایمن سازی فاجعه ای بزرگ را در پیش دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار