به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، 
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده کتاب و جمعی از سرداران عملیات بیت المقدس مراسم خوانش کتاب درکمین گل سرخ برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 26 May 2019

به گزارش تابناک خراسان رضوی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده کتاب و جمعی از سرداران عملیات بیت المقدس مراسم خوانش کتاب درکمین گل سرخ برگزار شد.

 

یکی از بهترین کتاب‌ها برای الگو قرار دادن آن در زندگی، «در کمین گل سرخ» است

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» اظهار داشت: سومین نشست خوانش کتاب با همت اداره کل کتابخانه‌های استان و همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار شده و خروجی مطلوبی دارد، تعداد افراد در هر جلسه افزایش می‌یابد.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: تهیه و نشر کتاب‌هایی متناسب با تأکیدات معصومان(ع) باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین حضور راوی به درک کلیات کتاب توسط مخاطب کمک می‌کند، مخاطب در صورت درک بهتر از خوانش کتاب، برای خواندن کتاب‌های بیشتر تشنه‌تر می‌شود، این امر در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: امروز یکی از بهترین کتاب‌ها برای الگو قرار دادن آن در زندگی، «در کمین گل سرخ» است،  که در سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب نیز رونمایی شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: بسیاری از فرمول‌های موجود در این کتاب مانند صبر، مقاومت، ایستادگی و نظایر این موارد لازمه وجود زندگی بهتر است.

 

سبزیان خاطرنشان کرد: باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد، شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید احمد کاظمی، احمد متوسلیان و سایر شهدای منشأ اثر و بزرگواران حاضر در جامعه تلاش بسیاری برای وضعیت کنونی داشتند، شهدا از کرامت ویژه‌ای برخوردارند که با حضور در این جلسات کرامت آنها شامل حال ما نیز می‌شود.

 

شهید صیاد شیرازی محور وصل بود

 

مدیرکل بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه گفت: شهید صیاد شیرازی در طول زندگی‌اش به‌گونه‌ای زندگی کرد که همه می‌گفتند صیاد از آن ما است و بسیجیان او را یک بسیجی و سپاهیان او را سپاهی می‌دانستند.

 

سردار حسینعلی یوسف علیزاده با بیان اینکه در مواقعی که دشمن می‌خواست بین ما تفرقه بیافتد اما شهید صیاد شیرازی محور وصل بود و جلوی هر فرصت‌طلبی را می‌گرفت، افزود: عملیات الی بیت المقدس از زمره عملیات‌های افتخارآمیز و یاری‌دهنده انقلاب است و ما می‌توانیم با تکیه بر این توانمندی‌ها گام دوم انقلاب را با اقتدار به‌پیش ببریم.

 

وی با بیان خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی بیان کرد: این شهید بزرگوار آن قدر دقیق و منظم وارد کار شده بودند که اجازه نمی‌دادند چیزی جا به‌جا شود، ایشان اجازه نمی‌داد غلو و اغراقی در گزارش‌ها به محضر رهبری برسد و برای همین امین رهبر شده بود.

 

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: صیاد شیرازی، یک سپاهی ارتشی بود، وی از سوءاستفاده دشمنان ممانعت می‌کرد، عملیات دفاع مقدس یکی از عرصه‌های انسجام بود، عملیاتی که سند افتخار ما برای دیروز و فردای جهان اسلام و انقلاب است، گام دوم انقلاب را با تکیه بر این منطق می‌توان برداشت، وی به همراه تمامی هم‌رزمان و هم‌سنگران برای رسیدن به وضعیت کنونی تلاش کردند

 

باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد

 

در ادامه مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شهید صیاد شیرازی در بحبوحه انقلاب اسلامی حضور داشت، وی در دوران دفاع مقدس در سنگر تعلیم و تعلم به‌عنوان معلم انقلابی درخشیده است و از سال‌ها پیش تاکنون هنوز نام وی از یادها فراموش نشده است.

 

عباس فرازی‌نیا بیان کرد: در سال 64 شهید صیاد شیرازی جرقه‌های حضور در جبهه را در من ایجاد کرد، در آن زمان صیاد شیرازی به‌عنوان سرهنگ، دوره‌های آموزشی برگزار کرده بود و به افراد در حوزه‌های مختلف آموزش‌ می‌داد، من آن موقع سن کمی داشتم.

 

وی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی با پی بردن به تصمیمم گفت کسی که خدا را دارد از تمامی آزمون‌های الهی سرافراز بیرون می‌آید.

 

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: حدود 7 روز پس از عملیات مرصاد، شهید صیاد شیرازی را در جمع فرماندهان نظامی دیدم، خود را به وی معرفی کردم و حضورم در جبهه را به اطلاع او رساندم.

 

فرازی‌نیا خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی به‌دلیل دارا بودن ویژگی صلح و دوستی، «صیاد دل‌ها» شد، وی در هر زمان حتی در زمان تصمیم‌گیری برای جنگ نیز نماز را در اول وقت به‌جا می‌آورد.

 

وی یادآور شد: این شهید بزرگوار با وجود مردانگی و سرسختی خود، شب‌ها اشک می‌ریخت و با خدای خود صحبت می‌کرد، از دیگر ویژگی‌های وی می‌توان به انس با عرفا اشاره کرد و با وجود دلتنگی برای خانواده خویش، به دیدار آیت‌الله وهاب‌الدینی می‌رفت.

 

 

نتوانستیم تصور ایثار و از خود گذشتگی جنگ را نشان دهیم

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در ادامه این برنامه گفت: از شهید صیاد شیرازی گفتن کار ساده‌ای نیست، کار صیاد در دفاع آنقدری اهمیتی نداشت که در اتصال سپاه و ارتش با اهمیت بود.

 

محمدحسین روشنک بیان کرد: منظور این نیست که نقش صیاد در دفاع کم رنگ بود، بلکه نقش او در اتحاد و اتصال بین سپاه و ارتش آنقدر پررنگ است که اگر امروز این اتحاد وجود دارد از تلاش‌ها و نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر او است.

 

وی اظهار کرد: ما در بین سپاهی‌ها سپاهی بسیجی داریم، در بین ارتشی‌ها هم ارتشی بسیجی داریم و صیاد در رأس ارتشی‌های بسیجی بود.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی درباره کتاب «در کمین گل سرخ» گفت: باید بگویم از روانی متن لذت بردم، امروزه نویسنده‌هایی که از جنگ و جبهه می‌نویسند، کارشان کمتر از فردوسی نیست.

 

روشنک متذکر شد: ما نتوانستیم تصور ایثار و از خود گذشتگی جنگ را نشان دهیم، صدا‌وسیما، رسانه‌ها و مطبوعات ما نتوانستند به‌خوبی جنگ را بیان کنند.

 

وی با انتقاد از تولیدات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تولیدات ما تنها بخشی از واقعیت است و فیلم‌هایی که ساختند هم خوب نیست، اگر راست می‌گویند کتاب را فیلم کنند.

 

روشنک؛ رئیس هیئت مدیره خیران کتابخانه‌ ساز خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: نقش شهید صیاد شیرازی در ایجاد وحدت میان سپاه و ارتش بود، این نقش چنان پررنگ بود که امروز ملت ایران به همین دلیل به ارتش جمهوری اسلامی افتخار می‌کند، نقش شهید صیاد شیرازی بی بدیل و بی نظیر بود.

 

اگر کسی برای او کاری کند بی‌جواب نمی‌گذارد

 

محسن مومنی شریف نیز  در ادامه این مراسم به عنوا ن نویسنهد کتاب گفت: از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی این است که اگر کسی برای او کاری کند بی‌جواب نمی‌گذارند.

 

رئیس حوزه هنری کشور افزود: بعد از شهادت این شهید بزرگوار خدمت خانواده ایشان رسیدم، پدر شهید بیمار شده بودند و مادرشان انتظار کمک داشتند، اورژانس را خبر کردیم و به این پدر شهید صیاد کمک کردیم.

 

وی ادامه داد: در آن زمان شرایط سیاسی کشور بسیار بد بود، شهید صیاد شیرازی را در خواب دیدم، خیلی به من لطف کرد و در زمان غذا برای من برنج کشید و در ظرف غذای ایشان همسفره شدم، به ایشان گفتم نگران شرایط سیاسی هستم، شهید به من گفتند نگران نباشید این مورچه‌ها می‌آیند و می‌روند.

 

در پایان این برنامه از پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد و از نویسنده کتاب محسن مومنی شریف و خواهر شهید صیاد شیرازی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار