رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم گفت: در ایام ماه رمضان 2 هزار و 769 كيلوگرم مواد غذايی غير بهداشتی از مراكز تهيه، توزيع و عرضه در سطح شهرستان جهرم كشف و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۷۴۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد رحمانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت شبانه‌روزی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در ایام ماه رمضان با هدف کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری‌های واگیردار به‌ویژه از طریق آب و غذا و همین طورکاهش بار بیماری‌های غیر واگیر با کنترل نمک و روغن، در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه نیز بوده است.

وی افزود: از ابتدای ماه رمضان تا نیمه آن یک هزار 746 بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان جهرم انجام شده و تعداد اخطاریه صادر شده برای مراکز متخلف 105 مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تا اواسط ماه رمضان 8 مرکزتهیه و توزیع مواد غذایی پلمپ و تعطیل شده است، گفت: در این مدت 2 هزار و 769 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه در سطح شهرستان جهرم کشف و معدوم‌سازی شد.

رحمانیان مکان‌های بازرسی شده را شامل کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه مواد غذایی با اولویت مراکز حساس چون تهیه و طبخ شیرنی سنتی مخصوص این ایام مانند زولبیا و بامیه، مراکز تهیه آش و حلیم و نانوایی‌ها دانست.

به گفته وی مراکز تهیه و عرضه عمومی افطاری و سحری از قبیل مساجد و محل‌های برگزاری مراسم ایام رمضان از دیگر مکان‌هایی بوده که نظارت بر آن نیز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرمگفت: تعداد سنجش با تجهیزات پرتابل برای نمونه‌برداری آب آشامیدنی و مواد غذایی 564 مورد بوده و 129 مورد نمونه‌برداری غذایی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: نمونه ‌گیری و تعداد کلر سنجی آب آشامیدنی در این ایام به ترتیب 122 و دو هزار و 779 مورد نیز بوده است.

رحمانیان رسیدگی به شکایات مردمی در این ایام را 28 مورد دانست و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن 190 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی که به‌صورت 24 ساعت فعال است تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار