سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی نامزدهای خود را برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس معرفی کردند.
کد خبر: ۷۴۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 26 May 2019
 
اسامی نامزدهای ۳فراکسیون سیاسی مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه+جدول

 

انتخابات هیئت رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی یکشنبه در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت؛ از این رو امروز شنبه (امروز) فراکسیون‌های سیاسی، جهت هماهنگی و نقش آفرینی هرچه بیشتر در انتخابات هیئت رئیسه تشکیل جلسه دادند و گزینه‌های متبوع خود را برای ارکان هیئت رئیسه معرفی کردند.

با رأی نمایندگان مجلس، علاوه بر رئیس، سه کارپرداز، ۶ دبیر و ۲ نایب رئیس در سال پایانی مجلس دهم بر کرسی هیئت رئیسه مجلس تکیه خواهند زد.

«عارف» گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس

اعضا افراکسیون امید (اصلاح طلبان مجلس) صبح امروز (شنبه) در هرم سبز بهارستان گرد هم آمدند تا تصمیم نهایی خود را برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم اتخاذ کنند.

جلال میرزایی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید پس از پایان این نشست، جزئیاتی از تصمیم فراکسیون امید در انتخاب هیئت رئیسه را اعلام کرد گفت: طبق رأی اعضای مجمع عمومی فراکسیون امید، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید به عنوان نامزد این فراکسیون جهت ریاست مجلس و پزشکیان و مطهری نیز به عنوان گزینه‌های فراکسیون امید برای نایب رئیسی مجلس معرفی می‌شوند.

«لاریجانی» گزینه فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس

فراکسیون مستقلین مجلس به ریاست کاظم جلالی که به عنوان فراکسیون حامی علی لاریجانی شناخته می‌شوند و از آن به عنوان بازوی محرکه رئیس پارلمان نام برده می‌شود همچون ادوار گذشته تمام قد از رئیس کنونی قوه مقننه حمایت می‌کنند، البته گزینه‌های این فراکسیون هنوز برای جایگاه نواب رئیس تعیین نشده است اما «بهروز نعمتی» و «محمد آشوری تازیانی» به عنوان گزینه‌های این فراکسیون برای کارپردازی و «غلامرضا کاتب»، «رسول خضری» و «سمیه محمودی» نیز برای دبیری هیئت رئیسه انتخاب شدند.

فراکسیون ولایی کاندیدایی برای ریاست مجلس معرفی نمی‌کند

فراکسیون نمایندگان ولایی یا همان اصولگرایان مجلس، سومین فراکسیون سیاسی و تأثیرگذار بهارستان شناخته می‌شود که عزم خود را برای انتخاب هیئت رئیسه جزم کرده است؛ بنا بر اعلام احمد علیرضابیگی عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس، طبق نظر مجمع عمومی، فراکسیون نمایندگان ولایی نامزدی برای ریاست مجلس معرفی نمی‌کند.

فراکسیون نمایندگان ولایی، دو گزینه برای نواب رئیس معرفی کرده که در این میان قرعه به نام «محمد حسین فرهنگی» و «عبدالرضا مصری» افتاده است.

همچنین بنا بر نظر اعضای فراکسیون، «احمد امیرآبادی»، «اکبر رنجبرزاده»، «امیرحسین قاضی‌زاده» برای دبیری و «اسدالله عباسی» به عنوان گزینه کارپردازی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس ثبت نام می‌کنند.

 

 

فراکسیون امید

فراکسیون ولایی فراکسیون مستقلان
رئیس محمدرضا عارف معرفی نشده است علی لاریجانی
نایب رئیس مسعود پزشکیان محمدحسین فرهنگی معرفی نشده است
نایب رئیس علی مطهری عبدالرضا مصری معرفی نشده است
کارپرداز عبدالکریم حسین‌زاده اسدالله عباسی بهروز نعمتی
کارپرداز مهدی مقدسی معرفی نشده است محمد آشوری تازیانی
کارپرداز محمود صادقی معرفی نشده است معرفی نشده است
دبیر محمدعلی وکیلی احمد امیرآبادی غلامرضا کاتب
دبیر علی‌اصغر یوسف‌نژاد امیرحسین قاضی‌زاده رسول خضری
دبیر علیرضا رحیمی اکبر رنجبرزاده سمیه محمودی
دبیر رضا کریمی معرفی نشده است معرفی نشده است
دبیر فاطمه سعیدی معرفی نشده است معرفی نشده است
دبیر بهروز بنیادی معرفی نشده است معرفی نشده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار