در خراسان رضوی؛
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ارائه 50 میلیارد ریال یارانه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان و سرمایه گذاران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 25 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، احمد دیناری در حاشیه کارگاه آموزشی اصول کاربردی میهمانداری برای هتلداران در نیشابور افزود: سال گذشته نیز همین میزان یارانه تسهیلات به این بخش اختصاص یافته بود که افزون بر نیمی از آن جذب شد.

 

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با کارمزد بانکی چهار و شش درصد اختصاص یافت که باعث ایجاد ۸۰۰ شغل جدید شده است.

 

دیناری ادامه داد: سهم هر یک از شهرستانهای استان در این بخش بر خلاف گذشته که به طور متمرکز از مرکز تعیین می‌شد امسال بنا بر پیشنهاد فرمانداران به طرح‌های در شرف ایجاد یا در حال اجرا هر شهرستان اختصاص می‌یابد.

 

وی بیان کرد: سهم شهرستان نیشابور از این محل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که مبلغ آن پس از مشهد بالاترین میزان در خراسان رضوی است.

 

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بر ظرفیت بالای صنعت گردشگری برای اشتغالزایی تاکید و افزود: نیشابور دارای شاخصه‌های ممتاز برای جذب گردشگر است و همچنین نزدیکی مسافت آن به مشهد فرصتها و تهدیداتی را به همراه دارد.

 

دیناری ادامه داد: بهره بردن نیشابور از سرریز گردشگران مشهد و فقدان برنامه ریزی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به صورت مستقیم از سوی آژانس‌های گردشگری نیشابور نیازمند تقویت فرهنگ بازاریابی نوین در صنعت گردشگری است.

 

وی تصریح کرد:سال گذشته میزان تعهداین اداره کل در “سامانه رصد” برای ثبت اشتغال در این استان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که ۱۰۰ درصد محقق شد و امسال این تعداد  ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است و “سامانه کارا”نیز به محض انجام تعهدات قبلی برای این بخش راه اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار