مدیر عامل خانه‌ي تازه‌تاسيس سینماگران يزد:
مدیر عامل خانه سینماگران استان یزد با اشاره به غفلت مسئولان سينمايي استان، از نداشتن هيچ گونه سالني براي سينماگران يزدي حتي براي اكران فيلم‌هاي سينماي هنر و تجربه گلايه كرد.
کد خبر: ۷۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 25 May 2019

«سید مجتبی حسینی» در اولین گردهمایی خانه سینماگران استان با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالبه‌گری در سینماگران استان، اظهار گرد: اگر چه بر عملکرد مسئولان در زمینه سینمای استان انتقاداتی وارد است، اما نباید از غفلت سینماگران يزدي نیز چشم پوشید چرا که آنها نيز تاكنون در زمینه رفع احتیاجات این حوزه مطالبه‌گر نبودند.

وی با گلايه از مشکل نبود سینمای هنر و تجربه در استان، گفت: البته اين موضوع با درخواست سینماگران، در حال پیگیری است كه اميدواريم به زودي نيز مرتفع شود.

حسيني با بیان این که اکثر گروه‌های هنری به ویژه تئاتر از چند سالن‌ مختص اجرا برخوردار هستند، گفت: بسياري از گروه‌های هنری نه تنها از چندین سالن برخوردار هستند بلكه به تازگی خیابان‌های شهر را نیز براي اجراي فعاليت‌هايشان در اختیار گرفته‌اند و اين در حالي است كه سینماگران استان هیچ گونه سالنی برای خود ندارند.

این مسئول در پايان نيز با اشاره به آغاز بكار انجمن صنفی سینماگران استان، اين اقدام را در راستاي ارتقای سطح فیلم‌سازی در استان خواند و تصریح کرد: این انجمن به منظور پیگیری مطالبات سينماگران استان شکل گرفته و مسئولان انجمن در دوره‌های دو ساله ضمن قبول مسئولیت در اين حوزه، نسبت به رفع مشکلات اهالي سينما اقدام می‌کنند.

«فهیمه سهیلی» مدير امور سینمایي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نيز در اين نشست وضعیت سینماگران استان را مطلوب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سینماگران یزدی در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی افتخارآفرینی کرده‌اند و این موضوع بيانگر وضعیت رو به رشد كيفي صنعت سینما در یزد است.

وی ایجاد این انجمن صنفی را از ضرورت‌های سینمای استان عنوان کرد و گفت: با ایجاد این صنف می‌توان اقدامات موثرتري در ساخت فیلم‌های كوتاه و بلند سينمايي در استان انجام داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار