روزه داری یکی از شیوه های درمانی طب ایرانی است که در موارد متعددی از جمله پُری بدن از مواد زائد (امتلاء) و بروز نشانه های التهابی تجویز می شود.
کد خبر: ۷۴۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 22 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امیرمحمد جلادت متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: تحقیقات اخیر نشان می دهند که دوره های گرسنگی می تواند زمینه های التهابی را رفع و از بیماری هایی مانند سرطان و آلزایمر جلوگیری کند، همچنین در کلام «ابن سینا» در مواردی که دست پزشک در تجویز دارو بسته است، بهترین روش رسیدن به تعادل بدنی، روزه داری و خواب خوب است.

وی افزود: بر این اساس در بیمارستان های طب مکمل از جمله بیمارستان های ۵۲ تختی «اسن» آلمان دوره های بستری کوتاه مدت روزه درمانی و اصلاح رژیم غذایی برگزار می شود، البته به قول حکیم «عقیلی خراسانی شیرازی» پاکسازی بدن به روزه زمانی موثر است که در هنگام افطار و سحر چیز بسیار تناول نکند که باعث پُری بدن از مواد زائد می شود.

جلادت ادامه داد: در واقع پرخوری و روهم خواری دو علت اصلی بروز اختلالات گوارشی است که سبب کم رنگ شدن منافع طبی روزه داری می شود، البته برای مقابله با ضعف و تشنگی روزه داری توصیه های ارزشمندی در منابع طب ایرانی آمده است که بیشتر همسو با نظرات متخصصان تغذیه است.

تخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: برای مثال عنوان می شود که برای وعده های سحری غذاهای مغذی شامل حبوبات و غلات و برای افطار غذاهای شیرین و سبک مانند فرنی و سوپ و مایعات گرم و خرما مناسب هستند، به علاو ه تاکید می شود که روزه دار نباید روزه خود را با آب و مایعات سرد باز کند که می تواند زمینه ساز مشکلات گوارشی شود.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار