نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزرای وی مشکلات کشور در حوزه های مختلف را بیان و خواستار حل آن ها شد.
کد خبر: ۷۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 21 May 2019

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: به داد فقرایی برسید که زبان مطالبه و شکایت ندارند لذا فاصله ها را کم کنید. گرانی و بیکاری رنجش کارگران و کارمندان و بازنشستگان را فراهم آورده و بیمارانی که از تهیه نسخه پزشکی خویش درمانده اند، به چه کسی پناه ببرند. فقر بلای جان جامعه و ویرانی اجتماع و بدترین دشمن قانون و نزدیک به کفر است.

وی اضافه کرد: مردم زمانی که حس کنند حکومت به آنها ظلم می کند، به فکر جبران بر می آیند. از این رو بسیاری از ناهنجاری ها با رفتار دولت ها مرتبط است. دولت ها بر مرزهای اخلاقی اثرگذار هستند و امروز افزون بر معیشت و اقتصاد نیازمند اخلاق و همدلی و انسجام و اتحاد هستیم و باید مواظب بود و ربا، ریا، رابطه و رانت و رشوه رشته انقلاب را پنبه نکرده و ریشه نظام را متزلزل نسازد.

مسعودی خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: اگر حق آبه تالاب ها تأمین نشود، طوفان ریزگردها انتقام خواهند گرفت و اکنون که در سدهای بالادستی آب هست، آب را رها کنید تا بختگان جان بگیرد همچنین انتقال آب از سدها را جدی بگیرید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد: عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی بزرگ در بخش قطرویه پرداخت نمی شود و پول ملی از ارزش افتاده و بانک ها و وام ها ربوی شده و وام گیرنده ورشکسته شده است.

وی همچنین خطاب به وزیر کار عنوان کرد: به داد دل کارگران و بازنشستگان برسید. کارگران ساختمانی تا کی در انتظار بیمه بنشینند. با کارگروه رفع موانع تولید، تولید رونق نگرفت.

مسعودی در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شهرستان نیریز که بهشت سنگ و معدن است خبری از دفاتر مالی و قانونی نیست و زیرساخت ها تکمیل نشده و حقوق معادن واریزی به خزانه مشخص نیست در کجا هزینه می شود و توسعه فولاد باید جدی گرفته شود. معدن برای رونق تولید و اشتغال و برای پیمانکار سرمایه گذار سنگ اندازی می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قیمت خودرو غیرقانونی بالا می رود و نظارتی روی آن نیست. کارخانه رینگ اسپورت نور نیریز به خاطر بی تدبیری مسئولان وزارتی در فکر تعدیل نیرو است.

وی خطاب به وزیر راه بیان داشت: گردنه های نقاره خانه، راه های روستایی و تعریض جاده ها توجه کنید چرا که پیچ های خطرناک قربانی می گیرد. مطالبات پیمانکاران قطره ای پرداخت می شود و امکانات راهداری بیراهه می رود. مسکن که روزگاری مهرآفرین بود به آرزوی دست نایافتنی تبدیل شده است.

مسعودی خطاب به وزیر نفت گفت: نوسانات ارز، گازرسانی روستاهای آباده و برخی روستاهای دیگر حوزه انتخابیه را تحت الشعاع قرار ندهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نشاط نیاز بشری، عامل رشد و هماهنگ با فطرت است و بر اساس سند تحول بنیادین به نشاط و پویایی توجه کنید و برخورد صلبی و عزل مدیر حل مسأله نیست تا مدیر، معلم، مدرسه و خانه شاد نباشند کودکان نشاط ندارند و دل ها خسته می شوند که هشتمین امام نیز فرموده اند اوقات خویش را 4 قسمت کنید عبادت، معاشرت، معیشت و مسرت. معیشت، مطالبات و رتبه بندی معلمان را جدی بگیرید.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بر تخصیص ارز، ترخیص کاغذ و توزیع آن نظارت کنید تا اشخاص و موسسات کاغذی رانتخواری و احتکار نکنند و نشر و رکن چهارم دموکراسی را نابود نسازند. به داد مظلومیت فرهنگ هنر برسید و دیپلماسی کتاب و رسانه را جدی بگیرید.

مسعودی خطاب به رئیس سازمان صداوسیما بیان داشت: از هویت ملت، حرمت افراد و اقوام و زبان و هنر ایرانی پاسداری کنید.

نماینده مردم نیریز در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به توسعه گیاهان دارویی، کشت دیم، آبیاری نوین، نوع کشت و آبخیزداری توجه کرده و خسارت کشاورزان را بپردازید.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: اینترنت روستاهای حوزه انتخابیه ضعف ارتباطات را نشان می دهد و وزیر جوان را از دسترس خارج کرده است.

مسعودی خطاب به وزیر بهداشت خواستار نیروی شبانه روزی برای درمانگاه های شبانه روزی شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
موسسه فرشتگان .کرمان .................................................دزیده .برده و.درش را بسته ..............کسی هست که حل شکایت ما را بکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار