رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: انفاق، احسان و نیکی به عنوان یک زبان مشترک و قانون عمومی در میان همه جوامع شناخته می شود زیرا هر انسانی ذاتا و فطرتا خواستار خیر و نیکی است.
کد خبر: ۷۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 20 May 2019

41 محکوم جرائم غیرعمد از محمدیه در زندان به سر می برند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد بخش محمدیه که در مسجد المهدی(عج) برگزار شد، گفت: از جمله مفاهیمی که به عنوان یک اصل مورد توجه همه شریعت‌ها، سنت‌ها و جوامع به ویژه دین مبین اسلام بوده و به آن سفارش شده است، احسان و نیکوکاری است.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری به جهت برانگیختن عواطف و احساسات انسانی و لذت‌های روحانی و در نهایت جلب رضایت الهی، امریست شایسته که فطرت انسان ها نیز با آن عجین شده است.

رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: انفاق، احسان و نیکی به عنوان یک زبان مشترک و قانون عمومی در میان همه جوامع شناخته می شود زیرا هر انسانی ذاتا و فطرتا خواستار خیر و نیکی است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه افزود: احسان در آموزه‌های دینی ما به معنای انجام دادن کار نیک در ارتباط تنگاتنگ میان انسان با خدا و خدمت به دیگران بدون چشم داشت و با نیت الهی است.

وی تاکید کرد: نیکوکاری از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است و هر کسی که ذات سالم داشته باشد اهل احسان و نیکوکاری است و خداوند در قرآن از مسلمانان خواسته است تا در نیکی و نیکوکاری به یکدیگر کمک کنند و خیر و نیکی را در جامعه رواج دهند.

رییس شورای مسئولان قضایی استان خاطرنشان کرد: قرآن احسان‌کنندگان را جزء کسانی می‌داند که ایمان به خدا، رسول، قرآن و آخرت دارند و در کنار رسول خدا(ص) در این راه تلاش می‌کنند و به دیگران احسان می‌کنند و هرگز چشم‌داشتی نیز ندارند.

این مقام قضایی استان در ادامه اظهار داشت: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر جود و بخشش خدای متعال هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین نموده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت و ضبط می کنند.

رییس کل دادگستری قزوین گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا در انجام اقدامات خیرخواهانه و همچنین در احسان و نیکی هر شخصی تلاش کند که از دیگران سبقت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: در بخش محمدیه برای دومین سال جشن گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود و فرصت مناسبی است که خیران این بخش با نیت های الهی و با کمک های مالی خود موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بخش محمدیه را فراهم کنند.

وی به زندانیان جرائم غیر عمد بخش محمدیه اشاره کرد و افزود: در زندان های استان 41 نفر محکوم مالی و جرائم غیر عمد از بخش محمدیه با بدهی حدود 5 میلیارد تومان حضور دارند که نیازمند کمک های مالی خیران هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک های مالی شما خیران و بخشش طلبکاران شرایط و موجبات آزادی آنها را فراهم کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: کمک های مالی خیران به ستاد دیه نباید تنها مختص جشن های گلریزان باشد و امیدواریم این کمک ها در طی سال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم زندانیان بیشتری را آزاد کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار