مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: از محل درآمد موقوفات، اشخاص نیازمند، مستمند و کهنسال با بضاعت مالی به صورت کاملا رایگان برای زیارت به اماکن مقدس مذهبی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 19 May 2019
اعزام رایگان نیازمندان آذربایجان‌ غربی به عتبات از محل درآمد موقوفات

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت از محل درآمد موقوفات، اشخاص نیازمند، مستمند و کهنسال با بضاعت مالی به صورت کاملا رایگان برای زیارت عتبات عالیات و اماکن مقدس مذهبی اعزام می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته به صورت رایگان و از محل درآمد موقوفات این استان، 70 نفر از افراد نیازمند و مستمند با سن بالا که آرزوی زیارت داشتند به کربلای معلی اعزام شده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از افزایش درآمد دو برابری موقوفات آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: درآمد موقوفات این استان در سال 1397 نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این درآمد در سال گذشته 130 میلیارد ریال بوده، اذعان کرد: به روز نبودن نرخ مال الاجاره علت اصلی عدم افزایش درآمد موقوفات در سال‌های گذشته بوده است.

جوانبخت گفت: هر سال 25 هزار متر مربع از بودجه موقوفات به فعالیت‌های عمرانی اختصاص و در هر شهر یک طرح عمرانی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه علوم دینی بیش از 60 میلیارد ریال به مردم خدمات ارایه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اطلاع رسانی در خصوص موقوفات جدید را اثر‌گذار عنوان کرد و افزود: در دو سه سال اخیر بیش از 500 وقف جدید، 36 هزار رقبه و 6 هزار و 400 موقوفه به ثبت رسیده و این خود نشان از دستاورد‌های مهم ناشی از اطلاع رسانی و عملکرد اوقاف است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ و صیانت از موقوفات گفت: بیش از 22 هزار رقبه در سطح استان فاقد سند هستند که طی سه سال گذشته برای 17 هزار رقبه سند اخذ شده است که به نوعی فعالیت انجام شده با 85 سال گذشته برابری می کند و این نخستین گام در حفظ تثبیت مالکیت موقوفات بوده است.

جوانبخت اظهار کرد: همچنین مطالبات از مستاجران حقیقی موقوفات حدود 30 میلیارد بوده و مهمتر از آن نیز بدهی 730 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی به اوقاف مستندسازی شده و این مبلغ برای 200 ملک مورد ادعای اداره اوقاف است.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع و اشراف از مسایل شرعی موقوفات و قوانین آن سبب مشکلاتی شده است، خاطر نشان کرد: مسؤولان باید در بخش مطالبات دولتی پشتیبان معنوی وقف باشند تا خدمات رسانی به مردم بهتر انجام بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار