امام جمعه ماکو گفت: در شرایط کنونی گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ مقاومت است تا با عنایت خداوند به پیروزی کامل رسیده و دشمنان نظام و انقلاب را سرافکنده کنند.
کد خبر: ۷۴۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 17 May 2019
گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ مقاومت است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز ماکو با اشاره به دعای امام سجاد(ع) که الهام گرفته از آیات وحیانی قرآن کریم است، اظهار کرد: هرگز نیکی و بدی یکسان نیست، بدی را با نیکی دفع کن، خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است، گویی دوستی گرم و صمیمی است و بدی را به بهترین وجه و به بهترین شکل دفع کرده‌اید.

وی تصریح کرد: بدی را با خوبی جواب دادن، نشانه کرامت نفس انسانی است و این کار، کار دشواری است چون علاوه بر اینکه مقابله به مثل نمی‌کند، او را می‌بخشد و بالاتر از آن به او احسان هم می‌کند.

امام جمعه ماکو با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص صبر و استقامت بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است و سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که  نترسید و غمگین نباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: معظم له به مسؤولان و کارگزاران فرمودند، گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه‏‌ها است، چون مذاکره با آمریکا سم بوده و مذاکره‌ با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است و البته جنگی نخواهد شد، بلکه برخورد، برخورد اراده‏‌ها است و در این خصوص، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

هاشمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک سری وظایفی را برای قوای سه‌گانه برای مقابله با آمریکا تعریف کرده و فرمودند، از جمله‌ وظایف آنان عبارت از رفع موانع رونق تولید به‏ عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات کشور، اعتماد به جوانان به‏ عنوان راه‏ حل اصلی، رفع نیازهای واحدهای تولیدی تعطیل شده، تلاش برنامه‏‌ریزی شده و بی‌وقفه برای خودکفایی به‏ ویژه در زمینه‏ کشاورزی، سهولت کسب‏ و کار  به‏‌ عنوان دستور کار عمومی قوا، استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور و مقاوم‏‌سازی اقتصاد است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن معظم له وظایفی را هم در راستای مقابله با طرح آمریکا برای مردم ذکر کرده و فرمودند، وظائف مردم عبارت از خرید محصولات داخلی و استمرار حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی، زیاده‏‌روی نکردن در خرید و کمک کردن به رونق تولید در کشور است.

امام جمعه ماکو خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ مقاومت است تا با عنایت خداوند به پیروزی کامل رسیده و دشمنان نظام و انقلاب سرافکنده شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار