مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حادثه سیل، حضور مردم و سیل کمک‌ها موجب انسجام بیشتر شد، گفت: پیش از این، همه انتظار تبعات سوء اجتماعی پس از سیلاب را داشتند اما سیل همه این مسائل را با خود برد و امیدواریم بتوانیم به خوبی از آن صیانت کنیم.
کد خبر: ۷۴۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 14 May 2019

علی خدادادی در آیین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان فعال در حادثه سیل که شامگاه دوشنبه (23 اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی پیش از این نیز اعتبار و جایگاه ویژه ای داشته و اکنون این جایگاه ارتقاء یافته است. ایسنا اصالت و استقلال دارد؛ اصالت ایسنا از جهاد برگرفته شده و اکنون درخت تنومندی شده و پوشش اخبار را به خوبی انجام می‌دهد و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: شاید عده‌ای فکر می‌کنند تنها کسانی که کار احداث سیل‌بند یا امدادرسانی را انجام می‌دهند کار می کنند در حالی که بازتاب کار آنها در یک محدوده جغرافیایی کوچک است اما بازتاب کار خبرنگاران و عکاسان در وسعت کره زمین است.

وی افزود: کاری که خبرنگاران و عکاسان ایسنا انجام می‌دهند، جایگاه و ارزش والایی دارد و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، می‌تواند اقدامات انجام شده را نشان داده و مردم را به انجام کارهای کمکی ترغیب کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در سیل اخیر مسائل زیادی دیدیم. شاید این سیل در طول ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. درست است که سیل پیش‌بینی شده بود با این حال در لرستان تنها برای 48 ساعت سیل رخ داد، اما در خوزستان وقوع سیل تدریجی بود و آسیب بیشتری وارد کرد و ذره ذره مردم منتظر این لحظات بودند.

خدادادی ادامه داد: به تدریج سیل‌بندها شکسته می‌شدند. سیل‌بندها یکی پشت‌سر دیگری شکسته می‌شد و قلب‌های ما با آنها شکسته می‌شد و مردم دار و ندارشان را از دست می‌دادند و حتی برخی از کشاورزان مقروض می‌شدند که همه آنها یک طرف مساله و درد سیل هستند.

وی گفت: طرف دیگر این مساله دستاورد مهم آن و انسجام ملی بود که در سیل اخیر ایجاد شد.

خدادادی گفت: چشم‌های طمعی به خوزستان دوخته شده بود و حادثه 31 شهریور در خوزستان رخ داد، اما دیدیم علی‌رغم همه دخالت‌های خارج از کشور و مشکلات اقتصادی، مردم همبستگی خود را حفظ کردند. سیل نه تنها سیل‌بندها بلکه تمام توطئه‌های دشمنان را با خود برد.

وی با اشاره به نصب پرچم ایران در بین چادرها از سوی سیل‌زدگان روستای مگران گفت: پرچم ایران در بین این چادرها نصب شده بود و هر انسانی با مشاهده این صحنه به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند. همچنین در این حادثه سیل، حضور مردم و سیل کمک‌ها موجب انسجام بیشتر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سیل برای ما تمام شدنی نیست. کسانی که این مشقات را تحمل کردند نیاز به توجه ویژه‌ای دارند اما دولت در تنگنا است و شرایط اقتصادی خوبی بر کشور حاکم نیست.
خدادادی تصریح کرد: با این وجود بیش از ۱۰ هیات خارجی از نزدیک مناطق سیل‌زده خوزستان را بازدید و ارزیابی کردند و از خدمات ارائه شده و شفافیتی که وجود داشت، رضایت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با گله‌مندی از اطلاع‌رسانی غلط صدا و سیما در برخی از اخبار، گفت: برخی مواقع در خصوص اطلاع‌رسانی اخبار صدا و سیما، گله‌هایی داشتیم. در صدا و سیما صحنه‌هایی را به تصویر می‌کشیدند که درست نیست در حالی که باید کرامت مردم سیل‌زده حفظ می‌شد.

وی عنوان کرد: این سیل‌زدگان از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند و همه چیز خود را از دست داده‌اند و ضرر کرده‌اند و آینده تاریکی پیش رو دارند.

خدادادی ادامه داد: پیش از این، همه انتظار تبعات سوء اجتماعی پس از سیلاب را داشتند اما سیل همه این مسائل را با خود برد و امیدواریم بتوانیم به خوبی از آن صیانت کنیم. همچنین آمار صحیح از آسیب‌دیدگان و خسارت‌های وارد شده باید دقیق احصاء شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مناسب جهت دریافت اقلام امدادی ادامه داد: در روستای مگران، 70 پشه‌بند گذاشتیم تا مردم به میزان نیاز از آنها استفاده کنند و دیدیم که فرهنگ‌سازی به حدی بود که مردم 35 پشه‌بند را برداشتند و زمانی که سوال کردیم چرا همه را نبردید؟ گفتند که نیاز ما همین 35 پشه‌بند است. این موضوع خیلی خوشحال‌کننده است و جای تشکر دارد.


منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار