فرماندار اهواز:
فرماندار اهواز با بیان اینکه در حادثه سیل خوزستان کاری حماسی و مقدس با همدلی انجام شد، گفت: تلاش‌های مردمی در این سیل، حماسه‌های جنگ را برای ما متبلور کرد و تصویر زیبای مردم و مسئولین در کنار هم در حادثه سیل اخیر نقش بست.
کد خبر: ۷۴۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 14 May 2019

جمال عالمی‌نیسی در آیین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان فعال در حادثه سیل که شامگاه دوشنبه (23 اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صحبت از بحران سیل کار سختی است. در بازه زمانی حدود 40 روز درگیر سیل بودیم و کار سنگینی انجام شد. با توجه به وسعت اهواز و لزوم حفظ آن به عنوان مرکز استان خوزستان از بحران سیل، کار اهمیت زیادی داشت.

وی افزود: اهواز از سوی سه رودخانه کارون، کرخه و دز درگیر سیلاب بود که بخشی از قسمت مرکزی در بامدژ در پی افزایش دبی رودخانه دز و بخشی دیگر از سمت الهایی به دلیل افزایش دبی رودخانه کرخه درگیر سیل شده بودند و حجم کار بسیار سنگین شد.

فرماندار اهواز گفت: علاوه بر این، روان‌آب‌ها و بحران باز شدن سدهای کرخه و دز در 30 کیلومتری اهواز و رها شدن میلیون‌ها مترمکعب آب به سمت اهواز از سمت شمال غرب بسیار خطرناک بود. همچنین کانال زهکش نیشکر دهخدا مناطقی مانند گلدشت، عین 2، ملاشیه و گلبهار را به خطر انداخته بود که جهت جلوگیری از آسیب، کار سختی انجام شد.

عالمی نیسی گفت: کار سخت‌تر از این جبهه، جبهه نامردمی از سمت افراد سودجویی بود که در فضای مجازی به دنبال تضعیف روحیه مردم بودند. ما کار سخت‌افزاری را انجام دادیم و کار جهت مقابله با این جبهه را خبرنگاران و اهل قلم به عهده داشتند تا نگذارند بدخواهان، روحیه مردم را ضعیف کنند.

وی بیان کرد: متزلزل کردن روحیه مردم در اهواز کاری ناجور و جمع کردن آن کار سختی بود. سعی کردیم در هر مصاحبه، آرامش را در اهواز برقرار کنیم و به مردم بفهمانیم که خطری شهر را تهدید نمی‌کند.

فرماندار اهواز عنوان کرد: جبهه نرم‌افزاری را خبرگزاری‌ها داشتند که ایسنا در این جبهه حضور فعال و به موقعی داشت و جا دارد از زحمات آنها تشکر کنیم. با ارتباطی که ایجاد شد، اخبار سریعا به مردم منتقل شد و خبرنگاران نقش خوبی داشتند.

عالمی نیسی با بیان اینکه در این سیل کاری حماسی و مقدس با همدلی انجام شد، گفت: تلاش‌های مردمی در این سیل، حماسه‌های جنگ را برای ما متبلور کرد. تصویر زیبای مردم و مسئولین در کنار هم در حادثه سیل اخیر نقش بست. بنابراین این سیل، سیل مهربانی و همدلی بود که با قدرت و قوت پشت‌سر گذاشته شد.

وی با اشاره به همکاری مردم در جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق اهواز گفت: زمانی که در مناطق عین 2 و ملاشیه در حال ترمیم سیل‌بند بودیم، حدود 50 جوان موتورسوار سریعا کیسه‌های ماسه را به عنوان سیل‌بند در جای مورد نظر قرار می‌دادند و صحنه‌های زیبایی از فداکاری خود را در آن لحظات نشان می‌دادند.

فرماندار اهواز ادامه داد: همچنین یک پایه برق بتنی باید با جرثقیل جابجا و بر روی سیل‌بند قرار داده می‌شد که این جوان‌ها پایه برق را بر روی دوش خود حمل کردند و روی سیل‌بندها قرار دادند که این کارها باعث می‌شد احساس خستگی نکنیم.

وی گفت: خسارات سیل قابل جبران است و در این سیل نعمت‌های خداوند بیکران بوده است.


منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار