کد خبر: ۷۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 13 May 2019

  برداشتن سرعت گیرها عاملی مهم در امدادرسانی سریع تر آتش نشانان

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خبرداد: برداشتن سرعت گیر‌های سطح شهر عامل مهمی در رفع مشکل خودرو‌های آتش نشانی در امدادرسانی در حوادث و آتش سوزی‌ها است.  
وی با اعلام اینکه در زمان ماموریت‌های آتش نشانی ثانیه‌ها سرنوشت ساز می‌باشند، اظهار داشت: در سرعت عمل یک خودروی آتش نشانی و امدادی در زمان بروز حادثه در محله‌ها و یا حتی هسته مرکزی شهر که جان یک شهروند و یا اموال شهروندان در آن به خطر افتاده است، وجود این موانع و سرعت گیر‌ها می‌تواند آتش نشانان را در ارایه خدمات و امدارسانی به شهروندان با مشکل مواجه سازد.  
آقازیارتی با اشاره به اینکه خودرو‌های آتش نشانی به علت داشتن مخزن آب تا ۶۰۰۰ لیتر در داخل آن‌ها دارای وزن سنگینی می‌باشند، در ادامه تصریح کرد: نصب این سرعت گیر‌ها ضمن آسیب به جلوبندی خودروها، از نظر فنی ضربه‌های شدید به اَکسل خودرو و سیستم تعلیق آن‌ها وارد می‌نماید.  
وی وجود سرعت گیر‌ها را برای خودرو‌هایی که در حال خدمت رسانی عمومی هستند یک معضل برشمرد و افزود: شکستگی شدید در قسمت شاسی خودرو از دیگر مشکلاتی است که در زمان بروز حادثه به علت سرعت عمل خودرو‌های آتش نشانی در امدارسانی به همشهریان برای آن‌ها به وجود می‌آید که همین امر هزینه گزاف بر روی دست سازمان آتش نشانی قرار می‌دهد.  
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اشراف مهندس شفیعی شهردار اراک به معضلات شهری، برداشتن این سرعت گیر‌ها از جمله اقدامات بسیار خوب ایشان در سطح شهر بوده که کمک شایانی در امدادرسانی خودرو‌های آتش نشانی در زمان بروز حادثه نموده که جا دارد از این اقدام شایسته تقدیر گردد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار