رئیس مرکز بهداشت خوزستان از تشدید نظارت‌ها بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی با اجرای برنامه "سلامت رمضان" خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 12 May 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال، در راستای کنترل و کاهش طغیان‌های احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا و به منظور تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه و دسترسی به آب و غذای ایمن و سالم، برنامه "سلامت رمضان" همزمان با سراسر کشور از 14 اردیبهشت ماه تا 17 خرداد ماه سال جاری در خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای برنامه سلامت رمضان، نظارت بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی تشدید خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در اجرای این برنامه 40 اکیپ و 273 نفر از کارشناسان و مهندسان سلامت محیط و کار، نظارت و بازرسی از 37 هزار و 185 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل آش و حلیم‌پزی، مراکز تهیه و عرضه شیرینی سنتی، زولبیا و بامیه، محل‌های تهیه و توزیع سحری و افطار و محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر، اماکن عمومی، اماکن زیارتی و مساجد و همچنین نظارت ویژه بر کارخانه‌های یخ‌سازی، آب شیرین‌کن‌ها و مراکز عرضه ظروف یکبار مصرف و سایر موارد را به عهده خواهند داشت.

حسینی‌زاده بیان کرد: این برنامه توسط بازرسان از ساعت 8:00 تا 20:00 و بر اساس موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت 24 شب اجرا خواهد شد. در بازرسی از این اماکن با هرگونه مورد تهدیدآمیز برای سلامت مردم برخورد جدی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. با سایر نهادهای مربوطه نیز هماهنگی لازم برای بازرسی مشترک انجام شده است.

وی افزود: همشهریان نیز، در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار