رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس گفت: بیش از ۳۵۸ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به سیل‌زدگان در شهرستان چالوس جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۷۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 10 May 2019

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس گفت: بیش از ۳۵۸ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به سیل‌زدگان در شهرستان چالوس جمع‌آوری شد.
 امیرحسین عسگرزاده در مراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس که به مناسبت هفته هلال احمر و با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان، خیرین، اعضای شورای اجرایی هلال احمر چالوس، امدادگران و داوطلبان در سالن آمفی تئاتر این جمعیت برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است، اظهار کرد: ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی نیز در شهرستان چالوس جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی افزود: پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و چهار پایگاه امداد و نجات را فعال داشتیم و با مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، خدمات بسیار زیادی ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس بیان داشت: جمع افراد امدادرسانی شده 2 هزار و 511 نفر، مصدومین انتقالی ۱۸۴ مورد، ۲۰ مورد رهاسازی، خدمات حضوری 4 هزار و 650 فقره، تعداد تیم‌های عملیاتی حوادث هزار و 283 نفر و تعداد نفرات خدمات گیرنده از پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 2 هزار و 61 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در شهرستان اجرا شد که طی آن بالغ بر ۶۰۰ نفر آموزش دیدند و ۲۳۰ نفر نیز دوره آموزش تخصصی امداد و نجات گذراندند.

این مسؤول از برگزاری دوره آموزشی توسن (تیم‌های واکنش سریع سازمان‌ها) خبر داد و گفت: این طرح برای کارکنان ادارات و نهادها انجام شده که طی آن ۱۵۲ نفر از کارکنان ادارات تحت آموزش قرار گرفتند.

عسگرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستاهای تازه آباد، کلاچان، اجاکله، گویتر و طویر راه‌اندازی شد و ۵ کانون روستایی جوانان در روستاهای متکارودبار، سینوا، خرمنه علیا و سفلی، پردنگون دایر شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس با قدرانی از همکاری و همراهی مسؤولان، خیرین، پرسنل، امدادگران و داوطلبان جمعیت گفت: خانه‌های مدیریت بحران شهری در شهرهای چالوس، مرزن آباد و هچیرود امسال با همکاری شهرداری‌های منطقه آغاز به کار خواهند کرد.

امام جمعه چالوس نیز در این مراسم اظهار کرد: هلال احمر و صلیب سرخ خدمات و فعالیتش بدون هیچ گرایشی از حیث سیاسی، ملیت و قومیتی و فقط در راستای خدمت به بشریت و رسالتش است.

حجت الاسلام سید احمد جباری بیان کرد: جایی سراغ نداریم که نیاز به کمک این جمعیت باشد اما حضور نداشته باشند بلکه همواره در بلایای طبیعی، زلزله، سیل، و مخاطرات دیگر همیشه در صف اول هستند که این مسأله بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: برای انسانیت اگر عیار و شاخصی در نظر بگیریم و اینکه روحیه نوع‌دوستی و همدردی او در جامعه چقدر است تنها شاخصه انسانیت است که این مهم در داوطلبان و امدادگران هلال احمر به وفور دیده می‌شود.

فرماندار چالوس نیز ضمن قدرانی از خدمات پرسنل، تیم‌های عملیاتی و داوطلبان هلال احمر این شهرستان اظهار کرد: چالوس به دلیل شرایط استراتژیک منطقه و مشکلات و محدودیت‌ها و شرایط سخت جغرافیایی با دیگر مناطق متمایز است و تلاشی مضاعف را می‌طلبد.

محمدناصر زندی با اشاره به اینکه کشور ما از بلاهای طبیعی در امان نیست و خطر زلزله، سیلاب‌ها و بلایای طبیعی زیادی به خود می‌بیند، تصریح کرد: در کنار تلاش امدادگران، سیل مهربانی و حمایت مردم تسکینی بر آلام مردم حادثه دیده بود.

وی خاطرنشان کرد: کار و زحمات هلال احمری‌ها به ویژه داوطلبان که جبهه اول و متن کار هستند در همه سختی‌ها و مشکلات قرار دارند، وابستگی پرسنلی و مزایا به سازمان ندارند و همچون رزمندگان دفاع مقدس بدون چشمداشتی در این امر خطیر حضور دارند، ستودنی‌ است.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه داوطلبان هلال احمر ایثارگرانی هستند که خود را به خطر انداخته اما آرامش را به مردم می‌دهند، گفت: برخی از حوادث به ویژه در کارگاه‌ها قابل پیشگیری است و بنابراین افزایش میزان آمادگی نهادها و سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی و بالا بردن امکانات و تجهیزات لازم ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس؛ در پایان مراسم از خیرین، مسؤولان همیار جمعیت، اعضای شورای اجرایی، داوطلبان اقشار مختلف و امدادگران هلال احمر چالوس با اهدای لوح، تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار