رئیس پلیس راهور خوزستان گفت:در نوروز 98 اهواز با 8 فقره تصادف بیشترین آمار تصادفات منجر به مرگ را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشتیم که یکی از دلایل عمده آن اعزام تمام نیروها برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان بود.
کد خبر: ۷۴۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 09 May 2019

دومین جلسه شورای ترافیک استان، با حضور شهردار اهواز و جمعی از مسوولان استانی، بعدازظهرچهارشنبه در سالن جلسات استاندار برگزار شد.

تجربه دبی بیش از 3350متر مکعب در بحران سیل

منصور کتانباف، شهردار اهواز، ضمن اشاره به سیلاب اخیر، اظهار کرد: براساس افزایش دبی و آورد آب در مقطع شرقی اهواز از روز 2فروردین تا روزهای آخر سیلاب، رودخانه کارون دبی تا 3هزار و 350مترمکعب بر ثانیه را تجربه کرد و این در شرایطی بود که ما در ابتدای ورود سیلاب اعلام کردیم اهواز تاب‌آوری بیش از 2500مترمکعب بر ثانیه را ندارد.

وی افزود: در شهر اهواز چندین نقطه در مقطع‌های مختلف برای ورود آب داشتیم و از شهرک اندیشه آب میتوانست وارد شهر اهواز شود و مناطق پایین‌دست تا میدان خلیج‌فارس و محلات زرگان و کوی‌ملت و تمام غرب اهواز را تحت‌تاثیر قرار دهد اما در طی اقدامات شبانه‌روزی و به کارگیری نیروهای جهادی و امکانات استان معین اصفهان و همچنین استیجار چند صد دستگاه توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها توانستیم اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌های ورود سیلاب از مقطع رودخانه به اهواز را انجام دهیم.

هوشمندسازی مهم‌ترین مشکل ما است

سرهنگ منصور جمشیدی، رئیس پلیس راهور استان، در ارائه گزارشی تحلیلی از تصادفات استان، اظهار کرد: در تصادفات سال 96 و 97به ترتیب، 229 و 212 فقره فوتی داشتیم که با تفاوت 17مورد شاهد کاهش آمار تصادفاتِ منجر به فوت تا 7درصد در استان بودیم همچنین در بخش تصادفات منجر به مجروحیت در سال 96 و 97 در مجموع 2873 فقره تصادف داشتیم که این آمار با تعداد 5467فقره تصادف در سال 97 ، نسبت به سال96، 29درصد کاهش داشت و توانستیم رتبه سوم را در کاهش آمار تصادفات جرحی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: در نوروز 96 و 97 به ترتیب با 17 و 11فقره تصادف منجر به مرگ شاهد کاهش 11درصدی میزان تصادفات منجر به مرگ در استان بودیم و توانستیم رتبه اول را در کاهش آمار تصادفات در نوروز را کسب کنیم؛ امادر نوروز 98 با 8 فقره تصادف بیشترین آمار تصادفات منجر به مرگ را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشتیم که یکی از دلایل عمده آن اعزام تمام نیروها برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان بود. 

جمشیدی عنوان کرد: آمار تصادفات فروردین 98 نسبت به فروردین 97 در شهرستان‌های مسجدسلیمان، هویزه، بهبهان، شوشتر، رامهرمز، باوی و کارون افزایشی نداشته است اما این آمار در شهرستان دزفول کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: 5درصد از خودروهای ما در سیلاب اخیر دچار خسارت شد و با کمبود خودرو و موتور سازمانی دست و پنجه نرم میکنیم؛ همچنین دوربین‌های کنترل تخلفات در سطح استان نیست و این در حالی است که در استان‌های دیگر اتاق‌های مانیتورینگ پیشرفته و دوربین‌های کنترل تخلفات تمام خیابان‌ها تحت نظر استاندار و شهردار است و در اتاق مانیتورینگ آنها را میبینند لذا در زمینه هوشمندسازی باید در سال جاری اقدامتی صورت بگیرد چرا که امکانات مانیتورینگ ما بسیار ابتدایی است و هوشمندسازی مهم‌ترین مشکل ما است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: زیرساخت‌ها در انحراف از جاده خودروها و تصادفات و همچنین در تامین آرامش روانی مردم بسیار موثر است و چاله‌های خیابان‌ها باید رفع شود همچنین روشنایی معابر در اهواز بسیار کم است و استاندارد نیست و این خود مهمترین دلیل بر تصادفات عابرین پیاده در اهواز و شهرستان‌های تابعه است و کمبود تیرهای برق و یا خراب بودن آن‌ها در برخی خیابان‌ها حتی میتواند امنیت شهروندان را در شب به خطر بیندازد.

وی افزود: کل کشور به سمت پل عابرپیاده برقی پیش میرود و این در حالی است که ما در استان خوزستان کماکان برای معابر اصلیمان از پل عابر پیاده فلزی استفاده میکنیم که بنا بر سختی تردد شهروندان و عدم سهولت عبور و مرور از آنها مورد استفاده قرار نمیگیرند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار