کبهان نوشت؛در روزهای اخیر انتشار تقریبا همزمان و پر حجم کلیپ‌هایی از رقص و آواز در مدارس کشور در فضای مجازی، به یکی از مباحث مهم و قابل توجه تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 08 May 2019
 

شاید تصور اینکه فضای مدارس با آن همه تقدس و نقش ویژه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، روزی تبدیل به عرصه رقص و آواز شود پیش از این غیرقابل باور می‌نمود، اما این روزها تکرار یک خبر عجیب و دیدن برخی تصاویر و کلیپ‌های منتشر شده از مدارس معادلات نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده است.


اینکه در برخی از کلیپ‌ها دیده می‌شود دانش‌آموزان مدارس اعم از دختر و پسر مشغول همخوانی ترانه‌های عجیب و غریب و مسئله‌دار از جمله آهنگ زشت و مستهجن یک خواننده قبلاً زیرزمینی و اکنون خارج‌نشین همراه با رقص و کارهای دور از شأن مدرسه هستند، این سؤال را به وجود می‌آورد که مگر این مدرسه‌ها در این کشور نیستند و یا در چارچوب و قوانین و عرف حاکم بر این جامعه مدیریت نمی‌شوند.


البته باید گفت طبعاً کسی با شادی و نشاط دانش‌آموزان مخالف نیست اما ایجاد محیط جذاب و نشاط افزا برای دانش‌آموزان باید از مسیر صحیح و غیرمخرب و با استفاده از ظرفیت‌های غنی موجود در فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، اما به نظر می‌رسد کشاندن این نیاز به سمت ناهنجاری، خبر از غفلت مسئولان امر و تلاش برای نفوذ توسط مروجان فرهنگ ابتذال در بین دانش‌آموزان می‌دهد.

دست‌های پشت‌پرده در رقاصی دانش‌آموزان مدارس

در همین زمینه آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار کلیپ‌های متعدد رقص و آهنگ مبتذل در مدارس گفت: بدون شک این حرکت باید ریشه‌یابی شود، چه بسا دست‌های پنهانی نفوذ کرده‌اند و این اتفاقات یکی از مظاهر نفوذ فرهنگ غربی در جامعه ما باشد.


رجبی با بیان اینکه نسل آینده ما همین دانش‌آموزان و در مرحله بعد دانشجویان هستند، اظهار داشت: متأسفانه در برخی از دانشگاه‌ها هم شاهد چنین حرکات ضد دینی و ضد انقلابی هستیم.


وی ادامه داد: مسئولان نظام آموزشی ما سنگین‌ترین وظیفه را در ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از ناهنجاری‌هایی که نوعی مقابله با دین و فرهنگ این ملّت است بر دوش دارند. باید همواره فعالیت‌هایی که در سطح مدارس و دبیرستان‌ها صورت می‌گیرد را رصد کنند؛ چرا که در برابر نسلی که به امانت به آنها سپرده شده‌اند مسئول هستند و بابت هرگونه کوتاهی، هم در پیشگاه ملّت و هم خدا و خون شهدا مسئول هستند.


قائم‌مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه اولیاء هم باید در برابر این ناهنجاری‌ها احساس مسئولیت کنند و با مسئولین مدارس برخورد داشته باشند، اظهار داشت: در درجه اول باید موضوع ریشه‌یابی شود و دید که از کجا نشأت می‌گیرد و در درجه دوم اگر مشخص شد که غفلت مسئولان در کار است، به آنها هشدار و تذکر داده شود تا این حرکت که من معتقدم در بین ضد انقلاب ریشه دارد، نفوذ بیشتری پیدا نکند.


رجبی، موضوع نفوذ جریانی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد را مورداشاره قرار داد و گفت: ممکن است یکی از مصادیق نفوذ جریانی، همین حرکتی باشد که طی روزهای اخیر در مدارس شاهد آن هستیم.


وی افزود: یک زمانی یک مسئول غفلت می‌کند و یک ناهنجاری از غفلت او سر می‌زند، امّا یک زمانی این حرکات تکرار می‌شود و این نشان‌دهنده این است که دستی در کار است که در سطح جامعه این اتفاق رخ دهد. اکنون هم در مدارس و هم دانشگاه‌ها و هم در سطح شهرها شاهد چنین حرکاتی هستیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوع رقاصی و اجرای آهنگ‌های مبتذل در مدارس باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: هم مسئولین و نخبگان کشور و هم توده‌های مردم باید نسبت به این‌طور جریانات حساس باشند تا خدای ناکرده بر اثر غفلت مسئولان و یا مردم آسیبی را شاهد نباشیم.


رقاصی در مدارس برنامه‌ای طراحی شده است


آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به انتشار کلیپ‌های رقاصی و آهنگ‌های مبتذل در برخی مدارس کشور گفت: اتفاقاتی که این روزها در مدارس رخ داده و کلیپ‌هایی که پخش می‌شود، برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای تضعیف روحیه معنوی ملّت ایران و برای تقویت ناهنجاری‌های اجتماعی و هنجارشکنی و مقابله با فضای ایمان و معنویت است.


کعبی با بیان اینکه همه نهادهای مسئول، اعم از آموزش و پرورش باید با این هنجارشکنی مقابله کنند، تصریح کرد: قطعاً پشت پرده این قضایا، همان آرایش جنگ فرهنگی دشمن است و ما در مقابل این هنجارشکنی‌ها نباید بی‌تفاوت باشیم.


وی افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به این موضوع ورود کند و علیه مدارس و یا دستگاه‌هایی که کوتاهی داشته‌اند اعلام جرم و به دادستانی شکایت کند، قوه قضائیه هم باید ورود کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بند ۱ اصل ۳ قانون اساسی می‌گوید؛ ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی در سرلوحه وظایف پایه‌ای همه دستگاه‌های مسئول نظام است و همه باید وظیفه خود را انجام دهند.


کعبی افزود: به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی هم باید به ماجرا ورود کند و با تذکر و سؤال، مقابل این ناهنجاری‌ها بایستد.


وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد


علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از انتشار کلیپ‌های رقاصی و آهنگ‌های مبتذل در برخی مدارس کشور، اظهار داشت: در این رابطه وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.


مطهری افزود: مدیران اینگونه مدارس که در مدرسه آنها اقدام به چنین مواردی می‌شود نیز باید برکنار شوند.


ریشه‌یابی کلیپ‌های اخیر درباره مدارس توسط ۳ متخصص


وزیر آموزش و پرورش نیز دیروز در جلسه شورای عالی نماز با اشاره به انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی درباره مدارس، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ماست؛ هویتی که با آموزه‌های ایرانی و اسلامی عجین شده است.


سید محمد بطحایی با بیان اینکه امروز جنگ مستمر و بسیار عظیمی بر علیه کشور ما صورت گرفته است و هدف اصلی‌اش تغییر هویت نسل جدید ماست، گفت: در این فضای ناجوانمردانه، دشمن از هر وسیله‌ای برای پیروزی و فتح سنگرهای خودش استفاده می‌کند که بیشترین سنگرها در عرصه تعلیم و تربیت است و امیدوارم با حضور و همراهی صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش و خارج از آموزش و پرورش در این جنگ به پیروزی برسیم.


بطحایی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم دشمن به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را نگران کند و کلیپ‌ها و تصاویری در فضای مجازی پخش می‌شود که هرچه توجه می‌کنیم بیشتر به این می‌رسیم که هدف اصلی آن، ناامید کردن مردم متدین و انقلابی است.


وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن بی‌اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و معلمان است، افزود: اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فضای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود و باید در فرایندهای آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.


وزیر آموزش و پرورش گفت: سه متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند؛ امیدوارم پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند زیرا این کلیپ‌ها بی‌نام و نشان هستند و تصاویر پخش شده، مدرسه و معلم را تلقین می‌کند لذا حراست و بازرسی این موضوع را به‌ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.


لطفاً تهدیدات را جدی بگیرید


متاسفانه انتشار کلیپ رقص و آواز و موارد مشابه آن و البته برخی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های ناهنجار نه تنها در مدارس بلکه در سطح مهدهای کودک و حتی دانشگاه‌های کشور نیز سابقه دارد.


وقتی سیستم آموزشی ما به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت در سال‌های اخیر در انجام وظیفه تربیتی خود دچار غفلت و کم‌کاری شده است آن هم در زمانی که هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی مخرب از هر سو فرزندان این مرز و بوم را نشانه گرفته است و شاهد جولان تهدیدات تربیتی در ابعاد مختلف از جمله فضای مجازی بی‌در و پیکر و رها شده هستیم، قطعاً راه‌های نفوذ و تسلط فکری و معنوی بر روی کودکان و نوجوانان و جوانان کشور و به معنی واقعی آینده‌سازان سرزمینمان را برای دشمنان هموار کرده‌ایم.


در این میان تمرکز خطرناک سیستم آموزشی بر روی مباحث درسی و به عبارتی تعلم به قیمت آسیب دیدن مباحث فرهنگی و تربیتی و از سوی دیگر ایجاد جو کنکور زده و رقابتی در بین برخی خانواده‌ها با اهمیت دادن افراطی به پیشرفت درسی و رها کردن و غافل شدن از پیشرفت تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان، بسیاری از این سرمایه‌های ارزشمند و حیاتی کشور را با خطرات سهمگینی روبه‌رو کرده است.


متاسفانه علاوه بر مسئولان آموزش و پرورش، بهزیستی به عنوان متولی مهدهای کودک و همچنین آموزش عالی، متاسفانه بسیاری دیگر از متولیان عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز در سال‌های اخیر کارنامه قابل قبولی در حوزه تربیتی و سازندگی روحی و اخلاقی جامعه ندارند.


وقتی به بهانه شاد کردن محیط مهدکودک یا مدرسه و دانشگاه از الگوهای موجود و مناسب با فرهنگ و ارزش‌های بومی غفلت می‌شود و الگوهای مبتذل و مخرب جایگزین می‌شوند، وقتی در عرصه سینما تولیدات فرهنگی و مناسب خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان دچار قحطی می‌شود، وقتی یک روز با تابلوی سند ۲۰۳۰ و روز دیگر به صورت مخفیانه تئوری‌های دیکته شده غربی سر از مدارس و مهد کودک‌های ما در می‌آورد و مثلاً به نوآموز مهدکودک هایمان روش پیشگیری از ایدز را آموزش می‌دهیم! یا ذهن کودک دبستانی را به بهانه پیش‌گیری از تعرض بسیار کم‌احتمال جنسی، دچار سؤال‌ها و کنجکاوی‌های نامناسب می‌کنیم، وقتی از فرصت حداقل ۱۲ ساله حضور دانش‌آموزان در مدارس جمهوری اسلامی برای باورمند کردن آنها به ارزش‌های اسلامی درست استفاده نمی‌کنیم، وقتی کار فرهنگی در مدارس به کاری کم‌اهمیت تبدیل می‌شود، وقتی خانواده‌های متاثر از برنامه‌های مخرب ماهواره و شبکه‌های مجازی در راه تربیت و پرورش فرزندانشان کوتاهی می‌کنند و خود به برخی آسیب‌های موجود دامن می‌زنند، وقتی دشمن با همه ابزار تبلیغی و مادی خود و با به‌کارگیری عوامل و نفوذی‌های خود مهم‌ترین سنگر انسان‌ساز و تضمین‌کننده بقا و ترقی جمهوری اسلامی را در سایه انفعال و کم‌تحرکی متولیان امر هدف گرفته است، باید نگران بود و نسبت به زنگ خطر آثار مخرب و ویرانگر ضد فرهنگی در جامعه و به‌ویژه مدارس بانگ هشدار سر داد.


تدارک یک پازل خطرناک


متاسفانه اقدامات جریان خزنده در مدارس به عنوان بخشی از یک پازل زهرآلود و خطرناک است که هر بخش آن گوشه‌ای از ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه ما را هدف قرار داده است، یک روز با حمله علیه حجاب، روز دیگر با تخطئه نقش زنان و مادران در خانواده، روزی با هدف قرار دادن روحانیت به عنوان نخ تسبیح پیشرفت اخلاقی و فرهنگی جامعه و روز دیگر با بهانه‌ای دیگر.


در روزهای اخیر رهبر انقلاب با تکرار دوباره هشدار درباره اجرای نقشه‌های شومی همچون سند ۲۰۳۰ و گوشزد کردن خطرات آن فرمودند: «جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات براساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود».


ایشان در تبیین این واقعیت افزودند: «غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کراوات‌زده‌یظاهرسازی شود که به راحتی آدم می‌کشند و به آدمکش‌ها کمک می‌کنند.»


حال مسئولان آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند که چگونه در همین ماجرای اخیر رقص و آواز در مدارس و یا اجرای دوره‌هایی با رنگ و لعاب سند ۲۰۳۰ در مدارس توسط برخی افراد و مجموعه‌های مردم‌نهاد مشکوک و مرموز، مدارس تبدیل به صحنه جولان افراد خطرناک و نفوذی شده است؟ آیا مدیران این مدارس که نماینده آموزش و پرورش هستند از این موارد و پشت پرده‌های آن بی‌خبرند؟


هر چند نمی‌توان از رویش‌های علمی، اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر در قالب فعالیت‌هایی همچون بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، انجمن‌های اسلامی و امثالهم چشم‌پوشی کرد اما فراموش نکنیم که دشمن برای تغییر ذهن و باور و ذائقه آینده‌سازان این کشور نقشه‌ها دارد، یک روز با سند ۲۰۳۰ و یک روز با رقص و آواز مبتذل و مستهجن، آقای مسئول و متولی لطفاً از خواب بیدار شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار