امام جمعه اقلید تصریح کرد: برجام تجربه عملی خوبی برای ما شد که به ما ثابت کرد آمریکا قابل تعامل نیست و نمی‌توان به هیچ‌یک از قراردادها و تعهداتش اعتماد کرد.
کد خبر: ۷۴۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 07 May 2019

تابناک فارس به نقل ز فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی  با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و تا دستشان را از منطقه کوتاه نکنیم از پا نمی‌نشینیم، از سند 2030 سخن گفت و اظهار داشت: سند 2030 بند بدبختی هر ملتی است که آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، افرادی به دنبال اجرایی شدن این سند در کشور هستند که پیدا و پنهان از غرب و اروپا و تحت لوای آن‌ها رفتن را فریاد می‌زنند.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: با اجرای سند 2030 اعتقاد به خدا، وحی، معاد، نبوت، امامت، ارزش‌های انقلاب، حمایت از مستضعفان جهانی، مبارزه با استکبار، مصادیق تقوای الهی، جهاد، امربه‌معروف و نهی از منکر، تولی و تبری، عفت، شجاعت، حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی، انسجام ملی، بیان تکالیف دینی، توجه به تمدن اسلامی ایرانی، آرمانی بودن جامعه، عدل مهدوی، خدامحوری، اهمیت پاک‌دامنی، ازدواج و تحکیم خانواده، قناعت، انضباط مالی، انس با دعا و توسل، آموزش قرآن و... تعریف و اصالت خود را از دست می‌دهند و ارزش‌ها را آژانس‌های بین‌المللی که جایزه صلح و بشردوستی را به افرادی چون اوباما، نتانیاهو، شارون و... داده‌اند، تعیین می‌کنند و به دنبال این هستند که به خیال خامشان، آموزش‌وپرورش ما برایشان سرباز تربیت کند.

وی با بیان اینکه این مستکبران در گذشته با کوچک کردن حکومت‌ها و برهم زدن جغرافیای کشورها از طریق جنگ به دنبال رسیدن به آمال خود بودند، گفت: امروز می‌خواهند با اجرای سند 2030 و بدون جنگ، با بهانه‌های مختلف ازجمله دفاع از حقوق خانواده، ارزش و امضای اسناد متعدد به این اهداف خود دست یابند و در صورت عدم تمایل کشورها به امضای آن، جای ظالم و مظلوم را عوض کرده و هر تعریفی که بخواهند، را ترویج می‌دهند.

طالبی شخصی شدن دین را از دیگر عواقب امضا کردن این سند خواند و بیان داشت: می‌خواهند دین را امری شخصی تلقی کنند و بگویند که دین باید در مسجد، حسینیه و... در گوشه عزلت باشد.

وی از افرادی که نان بیت‌المال را می‌خورند و با لحن تهدید می‌گویند «اگر این سند یا فلان سند را امضا و تأیید نکنیم با دردسرهای جهانی مواجه و اذیت می‌شویم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم» انتقاد کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، خداوند از کسانی که روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند، نمی‌گذرد.

امام‌جمعه اقلید به برجام و پس‌ازآن اشاره کرد و اظهار داشت: به گفته وزیر خارجه کشورمان، پس از برجام حتی یک حساب بانکی هم نتوانستیم در انگلستان باز کنیم، درحالی‌که قرار بود اروپا، به گفته خودشان، پس از خروج آمریکا از برجام، در کنار ایران مانده و جبران کند.

طالبی به بهانه‌های واهی آمریکا در خروج از برجام و خسارت‌هایی که بر کشور ما در این ماجرا وارد شد اشاره کرد و آن را مانند کاپیتولاسیون خواند و عنوان داشت: اکنون نیز به‌واسطه اسنادی چون 2030، FATF و... می‌خواهند به خواسته‌های خود دست یابند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: برجام تجربه عملی خوبی برای ما شد که به ما ثابت کرد آمریکا قابل تعامل نیست و نمی‌توان به هیچ‌یک از قراردادها و تعهداتش اعتماد کرد.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مشخص بوده و دست از مخالفت با جمهوری اسلامی و مردم برنمی‌دارد ازاین‌رو کوتاه آمدن و انعطاف در برابر آن‌ها موجب از دست دادن تمام سرمایه موجود شده و چیزی عایدمان نمی‌شود.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: گره زدن مسائل به خارج از کشور دردی از اقتصاد جامعه را حل نمی‌کند و به فرمایش مقام معظم رهبری باید با تکیه‌بر توان داخلی و ظرفیت موجود گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار