یزد - ایرنا - رئیس کل دادگستری یزد گفت: علت تأخیر پرواز شرکت های هوایی به ویژه هواپیمایی آسمان که گلایه مردم استان را بر انگیخت، از طریق قضایی بررسی می شود.
کد خبر: ۷۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 06 May 2019

محمدرضا حبیبی اظهار داشت: بر پایه مراجعه مردم در ملاقات عمومی، پرواز هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یزد و بالعکس در بیشتر مواقع با تأخیر طولانی بعضا تا سه ساعت انجام می شود که این امر سبب نارضایتی شهروندان شده است.
وی تأکید کرد: این شرکت با اعلام علت دقیق تأخیرهای مستمر در مقایسه با سایر شرکت های هواپیمایی، در خصوص نحوه جبران خسارات قانونی به مسافران، توضیح دهد.
رئیس کل دادگستری یزد تصریح کرد: این شرکت باید ترتیبی اتخاذ کند که وضعیت موجود اصلاح تا نیاز به اقدام قضایی در آینده نباشد.
میانگین تاخیرهای پروازهای ایران در مسیرهای داخلی و خارجی طبق اعلام سازمان هواپیمایی در اسفندماه 97 حدود نیم ساعت بود.
طبق عرف بین‌المللی حمل و نقل هوایی، تاخیر پروازها تا 30 دقیقه ایرادی ندارد، در صورت تاخیر بیش از نیم ساعت، ایرلاین‌ مربوطه باید جوابگوی مسافران باشد و بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی باید به مسافران خسارت بپردازد و رضایت آنان را جلب کند.
طبق کنوانسیون‌ بین‌المللی ورشو، اگر ایرلاینی با تاخیر پروازهای خود موجب ضرر و زیان مسافران شود، مسافر حق دارد به دادگاه شکایت کند و ایرلاین مربوطه مسئول است و باید پاسخگو باشد.
در یزد مدت تأخیر پروازها بعضا 6 الی هشت ساعت گزارش شد به گونه ای که آخرین مورد آن مربوط به تاخیر بیش از پنج ساعت پرواز یزد به مشهد در هفته گذشته بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار