فرماندهی انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، در اطلاعیه‌ای ضمن تبریک ماه مهمانی خدا به مردم استان، مواردی را برای تعظیم شعائر دینی و حفظ حرمت این ماه یادآور شد.
کد خبر: ۷۴۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 05 May 2019

در این اطلاعیه آمده است:فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، ماهی كه ابتدای آن رحمت و سرانجام آن آزادی دل از تاریكی‌هاست را به ملت شریف و مومن تبریك و تهنیت عرض كرده و اظهار امیدواری می‌کنیم طاعات و عبادات بندگان خدا مقبول درگاه ایزد منان قرار گیرد.

مسلماً امسال نیز همچون سال‌های پیش، با رعایت هر چه بیشتر حرمت ماه مبارك رمضان و حفظ نظم و امنیت هنگام حضور در آئین‌های مذهبی و با همكاری مداوم و موثر مردم خداجوی استان البرز با ماموران نیروی انتظامی شاهد آرامش، امنیت اجتماعی و كاهش تخلفات خواهیم بود.

نیروی انتظامی استان البرز همانند گذشته از تلاش و كوشش در راستای حفظ حرمت دینی و رعایت حقوق شهروندان، برای خدمت به مردم عزیز فروگذاری نكرده و امیدوار است شهروندان نیز در راه تداوم و تعمیق تعامل و همكاری مسئولانه خود به ویژه با رعایت شعائر دینی در این ماه مبارك ، خادمان خود را در خدمتگذاری هر چه بهتر یاری كنند.

فرماندهی انتظامی استان البرز از هموطنانی كه به دلیل مسافرت، بیماری و یا به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند تقاضا كرد از هرگونه اعمال و رفتاری كه دلالت بر تظاهر به روزه‌خواری است مانند خوردن،‌ آشامیدن و استعمال دخانیات پرهیز كرده و ضمن احترام به حقوق سایران، حرمت این ماه را رعایت کنند.

در این ماه گشت‌های پلیس ویژه‌تر فعالیت می‌کنند به خصوص در ایام لیالی قدر که مردم مذهبی و متدین استان البرز منازل خود را ترک می‌کنند، پلیس وظیفه دارد از حریم آنان پاسداری کند.

گفتنی است به مناسبت ماه مبارک رمضان رستوران‌ها و مراکز ارائه خدمات غذایی از اذان صبح تا افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و فعالیت این مراکز خدماتی از افطار تا سحر مجاز است و  با آن دسته از افراد یا صنوفی كه حرمت ماه مبارك رمضان را رعایت نكرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی كنند، حسب وظیفه برخورد قانونی خواهد شد و بازدیدهای غیرمترقبه از صنوف، جزو برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان است.

از عموم هموطنان انتظار می‌رود با رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی متناسب با این ماه معنوی بر شكوه آن بیافزایند و نیروی انتظامی استان البرز نیز در پاسخ به انتظار مردم روزه‌دار با معدود افرادی كه رعایت این فضای الهی و معنوی را نمی‌‌كنند ، برخورد قانونی خواهد كرد.

با توجه به اینکه برنامه‌های پلیس تامین نظم و امنیت عمومی و امکان حضور مردم در مساجد، تکایا و اجرای طرح های انتظامی - ترافیکی است، طرح‌های ترافیکی ویژه جهت رفاه حال هموطنان، به خصوص در مواقع افطار که ترافیک بیشتر می‌شود و شب های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برگزار می‌شود در استان البرز به اجراء درخواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار