در نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی روی داد؛
رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی گفت: در نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی ۶ برگزیده و ۴ شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان برترین‌های این جشنواره ملی معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۴۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 05 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، علیرضا قیامتی در نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی، اظهار داشت: در این رویداد فرهنگی و ادبی ۲۵ شرکت‌کننده از سراسر کشور حضور دارند که این افراد برگزیده ۴۳۷ نفری هستند که به دبیرخانه این جشنواره ارسال اثر داشته اند.

وی افزود: فردوسی بزرگ برای تمامی ایرانیان به‌ویژه خراسانی‌ها یک عزت و افتخار است و باید متناسب با شان و نام فردوسی برنامه‌های بزرگداشت این شاعر پرافتخار برگزار کنیم.

رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی با بیان اینکه اجراهای این ۲۵ نفر توسط ۵ داور قضاوت می‌شود، گفت: بهروز ارمغان، محمدرضا سرسالاری، ابوالفضل طبسی، امیر الهامی و فرهاد هوشیار اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه‌خوانی هستند.

قیامتی با بیان اینکه رقابت شرکت‌کنندگان به‌گونه‌ای بود که کار انتخاب برگزیدگان و افراد شایسته‌تقدیر آسان نبود، خاطرنشان کرد: در پایان نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی ۶ برگزیده و ۴ شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان برترین‌های این جشنواره ملی معرفی و تجلیل شدند.

وی اضافه کرد: با رای هئیت داوران صنم علی‌نیا از مشهد، پارسا مجیدی از مشهد، آنوشا احمدی از اهواز، عسل ناصری از مشهد، یکتا عسکری از شوشتر و ترنم علی‌پور از رامهرمز به عنوان برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه‌خوانی و نگار گودرزیان از الشترامیرمحمد موسایی از فارسان، ارشیا شریفی از شوشتر و ارشنوس شریفی از شوشتر به عنوان افراد شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی و ادبی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار