معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید براینکه بر خلاف ادعای برخی رسانه ها سونامی سرطان در این استان نداریم، گفت: ۱۲ هزار نفر تحت پوشش کانون سلامت محله قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 04 May 2019

 سونامی سرطان در گیلان نداریم؛ ۱۲هزار نفر تحت پوشش کانون سلامت

 

علی داودی ظهر شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز سلامت محله در رودسر با اشاره به اینکه دادن اطلاعات درست به مردم یکی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این کانون‌ها است، اظهار کرد: با راه اندازی این مراکز نگرانی مردم در زمینه دریافت اطلاعات غیر رسمی و غیر تخصصی کاهش می‌یابد.

داودی ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی ساکنان محله و تقویت شادابی و امید در شهروندان از طریق بهبود شرایط محیطی و اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم را از اهداف دیگر این مراکز عنوان کرد و گفت: این کانون‌ها در شهرستان‌های لاهیجان، رشت، انزلی راه اندازی شده و تاکنون ۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مراکز روستایی کاملاً فعال هستیم و بهورزان در روستاها آمار و اطلاعات خانواده‌های روستایی را به روز دارند، افزود: البته در این بخش در حوزه شهری به دلیل وجود ضعف در ساختار مشکل داریم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حوزه غربالگری ضعف‌های وجود دارد، بیان کرد: ۳۵ درصد جمعیت استان گیلان در حوزه روستایی هستند بخش از این افراد در حوزه درمانی ما قرار ندارند که باید در کانون سلامت محله تحت پوشش قرار گیرند.

داودی با بیان اینکه ایجاد پرونده سلامت الکترونیکی در استان گیلان یکی از اولویت‌های ما است، تصریح کرد: پرونده‌های سلامت الکترونیک در حوزه شهری توسط کانون سلامت و در حوزه روستایی با کمک پزشک خانواده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده سلامت الکترونیک منجر به ساخت نظام ارجاع می‌شود و پزشک در این پرونده الکترونیک در جریان بیماری یک بیمار قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا ۱۲ هزار نفر تحت پوشش این کانون قرار گیرند، افزود: رودسر و صومعه سرا از جمله شهرستان‌هایی هستند که نظام شبکه بهداشتی کشور در این شهرها آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها سونامی سرطان در استان گیلان وجود ندارد، گفت: با توجه به ۱۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در استان گیلان باید انتظار وجود بیماری‌هایی همانند سرطان و قلبی و عروقی باشیم.

داودی با بیان اینکه میانگین افراد مبتلا به سرطان در استان گیلان پایین‌تر میانگین کشوری است، بیان کرد: میانگین مبتلایان به سرطان در کشور ۱۴۶ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است که این آمار در استان گیلان هر ۱۳۹ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است.

در پایان این مراسم چهارمین کانون سلامت محله استان گیلان در رودسر راه اندازی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار