رئیس سازمان بهزیستی کل کشور خبر داد؛
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساخت بیش از 6 هزار و 500 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بیش تر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 04 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر وحید قبادی دانا صبح امروز در مراسم افتتاح 6 هزارمین واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بیش تر که در شهر جدید گلبهار برگزار شد، گفت: 76 واحد مسکونی ویژه این خانوارها امروز در یک مجتمع 656 واحدی افتتاح و به این مددجویان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: واحدهایی که برای خانوارهای دارای معلول افتتاح می شود به صورت پراکنده در مجموعه واحدهای مسکونی دیگر قرار داشته و مناسب سازی لازم برای این قشر جهت دسترسی بهتر انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه در سال 1394، تعداد 14 هزار خانوار در سطح کشور احصا شدند، افزود: برای ساخت واحدهای این خانوارها پنج مجموعه سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن ، انجمن خیرین مسکن ساز و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشارکت دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 واحد مسکونی برای این خانوارها در سطح کشور در حال ساخت است، گفت: از این تعداد 5 هزار واحد مسکونی شهری و یک هزار و 600 واحد دیگر روستایی است.

دکتر قبادی دانا  با اذعان به اینکه در حال حاضر حدود هزار و 400 خانوار دارای دو فرزند معلول و بیش تر در نوبت این واحدهای مسکونی قرار دارند، گفت: آورده این خانواده ها برای مسکن 3 الی 10 میلیون تومان است که مابقی آن به صورت وام قرض الحسنه در اختیار این خانوارها  قرار می گیرد که  30 میلیون تومان به صورت مشارکت سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و همچنین کمک خیرین به جهت تسهیل در ساخت مسکن در اختیار این افراد قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم موظف به اجرای غربالگری بیماری های ژنتیک در سطح کشور هستیم، افزود: خانوارهایی که چند معلول دارند عمدتا مشکل بیماری های مادرزاد داشته که بخشی  از آن ها ژنتیکی است که باید با اجرای طرح غربالگری پیش از ازدواج و آگاهی بخشی چرخه تولید خانوارهای دارای چند معلول رو متوقف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود 108 هزار واحد برای مددجویان مجموعه سازمان بهزیستی کشور تسهیل گری شده است، خاطرنشان کرد: 108 هزار از این خانوارها در نوبت قرار دارند و 50 هزار واحد مسکونی دیگر برای سایر مددجویان به غیر از خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بیش تر در حال ساخت قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری شرکت عمران و شهرداری گلبهار نمونه شهر جدید مناسب سازی شده در کشور ویژه مددجویان بهزیستی اجرایی شود.

در پایان این مراسم 6 هزارمین واحد مسکونی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس بنیاد مستضعفان، معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، مهندس روانفر عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، فرماندار چناران، امام جمعه و بخشدار گلبهار ، مهندس گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار و برخی مسئولین دیگر افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار