مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان به تشریح اقدامات مقابله‌ای با ملخ‌ها و اعلام زمان پرداخت خسارات به کشاورزان پرداخت.
کد خبر: ۷۴۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 04 May 2019

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در برخورد با آفت ملخ، اظهار کرد: ۱۳۷ گروه پایش و رصد از همکاران و کارشناسان به منظور رصد کل استان خوزستان تشکیل شد؛ همچنین ۱۷ گروه سم‌پاشی آموزش داده شد که در زمان لازم کار سم‌پاشی را انجام دهند در حال حاضر در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی رصد و پایش صورت گرفت و حدود ۱۳ هزار هکتار از مراتع سم‌پاشی شدند.

وی افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی به کشاورزان و کارشناسان در خصوص شناسایی نوع ملخ، اطلاع‌رسانی گسترده برای مسؤولین و فرمانداران در ستاد بحران در خصوص خسارات ایجاد شده توسط این آفت و تامین تجهیزات و امکانات کافی سم‌پاشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که پایش زمین‌های کشاورزی تا خردادماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد:  ۲۵ باند هواپیما احداث و ترمیم شد و سم موردنیاز از داخل استان و خارج از استان خریداری شد و بر اساس اقدامات انجام شده تاکنون هیچ کدام از مزارع کشاورزی خسارت ندیدند و این آفت حالت طغیانی پیدا نکرد.

چنگلوایی با اشاره به سیل خوزستان، اظهار کرد: در سیل استان خوزستان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، زراعت، باغبانی، دام، شیلات، زنبورداری و تأسیسات زیربنایی خسارت وارد شد  در سیلاب جهاد کشاورزی به جابه‌جایی ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین برای جلوگیری از تلف شدن کمک کرد.

وی افزود: حدود ۷ هزار تن علوفه در درون استان خوزستان تهیه و توزیع شد و حدود ۱۰ هزار تن نیز از طریق وزارتخانه به خوزستان کمک شد؛ روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن علوفه نیاز داریم که در ماه معادل ۷۵ میلیارد تومان اعتبارات برای تامین علوفه نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اقدامات مفید جهاد کشاورزی برای مدیریت سیل در خوزستان، عنوان کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی به کمک پمپ و بیل مکانیکی به منظور شکافتن برخی مناطق در رهاسازی آب از زمین‌های کشاورزی کمک می‌کند؛ در زمین‌های کشاورزی که همچنان گل‌آلود هستند و کمباین معمولی امکان ورود ندارد از کمباین برنج برای برداشت گندم استفاده می‌شود.

وی گفت:  در استان خوزستان تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای افرادی که مزارع خود را بیمه کرده بودند پرداخت شد و بر طبق مصوبه هیات دولت به ازای هر هکتار آبی تا ۵ میلیون تومان و دیم تا دو میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود و برای هر هکتار ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار