در صورت اجرایی شدن حکم صادر شده؛
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در صورت اجرایی شدن حکم صادرشده برای کال چهل بازه باید در انتظار وقوع فاجعه ای عظیم برای این منطقه باشیم.
کد خبر: ۷۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 02 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمد علایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به حکم صادر شده برای چهل بازه اظهار کرد: چنانچه این حکم به مرحله اجرا درآید شهر مشهد در زمان سیلاب دچار فاجعه ای چندین برابر فاجعه بارتر از دروازه قرآن شیراز خواهد شد.

علایی افزود: کال یا مسیل چهل‌ بازه که بستر یکی از سر شاخه‌های رودخانه کشف‌رود است، آب سرریز سد گلستان در جنوب‌‌غرب مشهد را به آن سوی دشت منتقل می‌کند و طولانی‌ترین کال در محدوده شهری مشهد است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته مطالعات کاملی در خصوص حد بستر کال چهل بازه صورت گرفته است گفت: تعداد 5 سند برای کال چهل بازه به نام جمهوری اسلامی گرفته شده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اضافه کرد: بعد از ادعا فردی در خارج از کشور مبنی بر داشتن اسناد لازم مبنی بر مالکیت اراضی کال چهل بازه و شکایت های انجام شده، دادگاه بعد از اینکه رای خود را به نفع شرکت آب منطقه ای صادر کرده بود اکنون آن را باطل اعلام کرده و مالکیت دولت بر اراضی بستر و حریم رودخانه را به کلی سلب نموده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق تعیین اراضی و بستر رودخانه ها مربوط به وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای می شود گفت: با توجه به حکم صادر شده اکنون شرکت آب منطقه ای رودخانه ای به نام چهل بازه ندارد و با توجه به اینکه در حال حاضر کشور درگیر مسائل سیل است اگر این حکم اجرا شود یقین دارم در زمان سیل مشهد دچار فاجعه ای چندین برابر شیراز خواهد شد.

علایی خواستار پی گیری مسئولین در خصوص این حکم عجیب از سوی دادگاه شده و افزود: چهل بازه در دل شهر قرار دارد و نباید جان و مال شهروندان مشهد را با چنین احکامی در برابر سیلاب های مخرب به بازی گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار