مدیر جهاد کشاورزی دهلران:
مدیر جهاد کشاورزی دهلران از آغاز برداشت گندم در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی دهلران خبر داد و گفت: کار برداشت تا نیمه اول خردادماه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس احمدی اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشاورزان دهلرانی سطح وسیعی از اراضی خود را به کشت گندم اختصاص داده اند.

وی افزود: حالا پس از ۷ ماه کاشت و داشت، برداشت این دانه طلایی از مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.

احمدی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص پیدا کرده و به رغم همه مسائل و مشکلاتی که در اوایل سال به دلیل بارندگی‌ها اخیر وجود داشت، مزارع از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود، در حال حاضر ۱۱ مرکز خرید شامل شش سیلوی ذخیره گندم و پنج مرکز خرید تعاون روستایی آمادگی کامل برای تحویل محصول کشاورزان را دارند.

احمدی عنوان کرد: بر اثر بارش تگرگ و باران‌های سیل آسای اخیر به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی افزود: عملیات برداشت گندم از مزارع این شهرستان با استفاده از بیش از ۲۰۰ دستگاه کمباین تا نیمه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار