دبیر شورای توسعه قرآن کشور:
دبیر شورای توسعه قرآن کشور گفت: تعداد ۲۰ موسسه قرآنی فعال کشور در سال‌های گذشته اکنون به بیش از ۵ هزار مورد رسیده است.
کد خبر: ۷۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 02 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی در آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: مسجد مزار و حق‌تعالی مزور است و میزبان مسجد خداوند متعال بوده و راه ارتباط خالق و مخلوق در قرآن است.

وی با بیان اینکه مدهامتان مصداق دنیایی مسجد و قرآن و خداوند متعال تجلی این دو مهم را در این کلمه آورده است، افزود: مسجد ۱۲۰ ذکر دارد و این مکان محل مطالعه قرآن و بررسی قرآنی است و مسجد طبق روایات محبوب‌الله است و نسبت مومن با مساجد همانند ماهی و آب بوده و حیات ایمانی فرد مومن در مسجد رقم می‌خورد.

دبیر شورای توسعه قرآن کشور خاطرنشان کرد: ۷ گروه به مسجد پناه می‌آورند و راهبرد اصلی جمهوری اسلامی و مسجدداری حضور پررنگ همه انسان‌ها بوده و اینکه هرکس برخود وظیفه‌ای در قبال مسجد قائل باشد و مسجد قرارگاه دائمی و قرآن قرارگاه دائمی مومن است و قلب چنین فردی هیچگاه از مسجد خارج نمی‌شود.

محمدی تصریح کرد: وظیفه عموم مسلمانان در توسعه حضور در مسجد و صفوف نماز جماعت بوده و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز باید در توسعه‌های مساجد، مهارت‌های قرآنی و هنرهای قرآنی کار کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۵ میلیون حافظ قرآن تاکید کردند و فرد حافظ قرآن هم حافظ کلام وحی بوده و هم عامل به آیات شریفه این کتاب آسمانی بوده و موسسات قرانی هم نماد تحقق بخش اسلامیت جمهوری اسلامی هستند و رویکرد مثبت کشور و مسئولان در توسعه این موسسات بوده، موسساتی که از ۲۰ مورد سال‌های گذشته اکنون به بیش از ۵ هزار مورد رسیده است.

دبیر شورای توسعه قرآن کشور با بیان اینکه ما مسابقه برای مسابقه نداریم، گفت: رویکرد اصلی مسابقات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید کشف استعدادهای مسجدی و تولید محصولات فرهنگی مسجدمحور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار