رئیس مرکز برنامه، بودجه، ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس سیاست کوچک‌سازی بدنه دولت، توجه به کارآمدی و چابک ‌سازی؛ ساختار جدید این سازمان ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۳۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 29 April 2019

 رئیس مرکز برنامه، بودجه، ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس سیاست کوچک‌سازی بدنه دولت، توجه به کارآمدی و چابک ‌سازی؛ ساختار جدید این سازمان ابلاغ شد.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، امیر زند پازندی افزود: در مسیر اجرای ماده 29 قانون خدمات کشوری و ضوابط تشکیلاتی، نمودار سازمان حفاظت محیط زیست به تایید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شده است.
وی افزود: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر لزوم کوچک سازی بدنه دولت، همچنین به منظور کاستن از بار هزینه ها و چابک سازی سازمان با پرهیز از موازی کاری، این اقدام صورت گرفت و انتظار می رود شاهد اثرات مثبت این تصمیم باشیم.
وی با اشاره به ماموریت ها و وظایف پیچیده و حساس این سازمان بر اساس اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تصویب قوانین جدید در حوزه حفاظت از محیط زیست کشور همانند قانون هوای پاک، مدیریت پسماند، احیای تالابها، آب و خاک اظهار داشت: ایجاد تشکیلاتی کارآمد و متناسب برای پاسخگویی به نیازهای گسترده محیط زیستی کشور، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
پازندی افزود: با آنکه بیشتر تغییرات ساختار سازمان حفاظت محیط زیست برای ادغام دفاتر صورت گرفت، اما به دلیل اهمیت، حساسیت و ضرورت مقوله مدیریت پسماند در کشور، دفتر 'مدیریت پسماند' به صورت مستقل در معاونت محیط زیست انسانی تاسیس شد تا برای مقابله با این معضل ملی برخوردهای علمی، مستمر و هدفمندی صورت گیرد.
رئیس مرکز برنامه، بودجه، ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس سازمان، مسئله آموزش و توجه ویژه به محیط بانان و کارکنان سازمان است که در نمودار جدید به صورت ویژه ای در «مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان» مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار