هشتادمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به اکران و تحلیل فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» ساخته بهزاد بهزادپور اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۳۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 28 April 2019

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد بهزادپور با موضوع دفاع مقدس در هشتادمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به نمایش درآمد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .

در این نشست که تعدادی از هنرمندان و اهالی سینما حضور داشتند، محمدحسین فیاض ـ‌نویسنده و مدرس دانشگاه‌ـ ‌ مطالبی را در خصوص این فیلم و اثرگذاری مادی و معنوی شهیدان بعد از شهادتشان بیان کرد .

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع این فیلم شهدا هستند، باید کمی متفاوت‌تر به آن نگاه کنیم .

این نویسنده با اشاره به نصرت‌ها و تأییدات الهی در صدر اسلام و نبردهای جبهه حق علیه باطل و دامنه این امدادها تا دوران دفاع مقدس و همچنین جنگ 33 روزه و 22 روزه رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله خاطرنشان کرد: در تمام مراحل، این نور خداست است که جولان می‌دهد و خداوند می‌خواهد که نور، سراسر عالم را فرا بگیرد و صدها ماجرا از این جنس در جریان است که از چشم دنیایی ما مخفی است .

فیاض ادامه داد: آیا فکر می‌کنید شهدایی که در دنیا تمام دغدغه، امیال و روحیاتشان دفاع از اسلام، حریم اهل‌بیت(ع) و ولایت و میهنشان بوده، بعد از شهادت همه چیز را کنار گذاشته‌اند و به این دنیا و جریان‌های حاکم بر آن توجهی ندارند؟ خیر. بلکه کاملا برعکس، شهدا زنده‌اند و خداوند آن مقدار که بخواهد دست‌شان را باز گذاشته است .

وی افزود: به خاطر خون‌ شهدا و نصرت‌ها و تأییدات خداوند، آینده جامعه موحدان عالم، کاملا روشن است و جبهه استکبار و ظلمت روز به روز به افول و اضمحلال نزدیک‌تر می‌شود و این از وعده‌های حتمی خداست .

فیاض با مرور آیاتی از قرآن کریم که به جنود و لشکرهای نادیدنی خداوند اشاره دارد گفت: این فیلم از آن حیث که به حیات شهیدان بعد از شهادتشان می‌پردازد، خاص و تأثرگذار است .

این مدرس دانشگاه ادامه داد: با توجه به پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت در خاورمیانه و تغییر معادلات دنیا، اگر امروز خواسته باشیم فیلم دیگری در این زمینه بسازیم بهتر است نام آن را به جای خداحافظ رفیق؛ «سلام رفقا» یا «به زودی لشگر شهدا» بگذاریم .

در این نشست هنرمندان و سینماگران هم دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص این فیلم بیان کردند .

کاوه خداشناس، کاوه مهدوی، بابک اسلامی، جلال خباز، بابک نوری، سعید امیرکلایی، محسن شرافتی، مهسا پورغلامی، نسرین نکیسا و محمدرضا یوسفی بازیگران این فیلم هستند .

نشست‌ هفتگی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، سه‌شنبه‌ها ساعت 18در این مرکز برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار