کد خبر: ۷۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 28 April 2019

 

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در ابتدای سال ۹۸ که اولین سال بعد از چهل‌ساله عمر کمال انقلاب اسلامی و اولین سال در گام دوم به دو منظور در شورای اداری حضور دارم.

نماینده ولی‌فقیه دلیل اول حضور خود در جلسه شورای اداری استان را تشکر از حرکت مثبت و عمل‌گرایانه استاندار در فاصله کوتاه قبول مسئولیت دانست و خاطرنشان کرد: خط حرکتی و دور نمایای مدیریت آقای رزم حسینی بنده را نسبت به آینده امیدوار می‌کند که بتوانیم نسبت به آینده حرکت‌های مثبتی داشته باشیم.

وی عملکرد استاندار خراسان رضوی را مثبت و عمل‌گرایانه دانست و ادامه داد: در مدت کوتاهی که در مقابل عملکرد آقای رزم حسینی قرار داریم در عرصه عملیاتی مجاهدانه عمل کرده‌اند و آثار حرکتی ایشان را در اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم که این امر باعث شده تا نسبت به آینده وضعیت اقتصادی استان امیدوار شوم.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به حضور خراسان رضوی بین استان‌های اول و دوم کشور ازنظر طراز مالی تصریح کرد: باوجود تراز مالی بالا، استان ازنظر وضعیت معیشتی مردم وضعیت نابسامانی بوده است که مکرر گفته‌ام وضعیت ما مانند بخشی از آفریقاست که مردم در میان طلا هستند اما گرسنه می‌خوابند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان ضمن تقدیر از استاندار خراسان رضوی برای ایجاد شرکت‌های معین و اقتصاد مقاومتی در شهرهای مختلف بیان کرد: ایجاد شرکت‌های معین اقتصادی برای شهرهای مختلف امیدوارکننده است، چراکه علاوه بر توسعه استان شاهد حل مشکلات معیشتی مردم باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه سیل حادثه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی بود، تصریح کرد: سیل مشکلات عظیمی به وجود آورد، تولیدات اقتصادی آسیب دید که جبران فوق‌العاده سنگین است که استان ما هم از این حادثه دور نبود.

امام‌جمعه مشهد سیل را همراه با مانور فعالیت مجاهدانه مردم دانست و ابراز کرد: این سیل با مانور فعالیت مجاهدانه مردم همچون مجاهدت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس همراه بود و امیدواریم این مانور عظیم که نشان‌دهنده وحدت ملی بود، بزرگ‌ترین وسیله برای هدایت خط حرکت مردمی باشد.

وی افزود: مدیران ما به‌عنوان وظیفه انسانی و مجاهد انقلابی باید صرفه‌جویی کامل را در جریان بودجه برای برنامه‌های مختلف در نظر بگیرند و باید به این توجه کنند که مسئله تحریم آمریکا برحسب تحلیل‌ها ازنظر امریکا قابل ادامه نیست و نمی‌توانند زندگی ما را فلج کنند چراکه ما درگذشته چنین تجربه‌هایی را داشته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اینکه ۹۶درصد تکیه ما در بودجه به نفت نیست درواقع به آرزویی که می‌خواستیم از نفت جدا شویم در سال ۹۸ نزدیک‌تر شده‌ایم و امسال قبل از حرکت جهادی به مدیریت‌های جهادی نیازمند هستیم چراکه اگر مردمی را به مجاهدت وادار کنیم اما مدیریت جهادی نداشته نباشیم به هیچ جا نخواهیم رسید.

آیت‌الله علم‌الهدی، قدم اول مدیریت جهادی را صرفه‌جویی در اعتبار دانست و گفت: مدیران با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید تا جایی که می‌توانند تشکیلات مدیریتی خود را با اعتباراتی نیمه مصوب اداره کنند تا اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار