در سی امين جشنواره امتنان از کارگر،گروه کار و واحد توليدی نمونه استان هرمزگان مطرح شد؛
کد خبر: ۷۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 25 April 2019

سي امين جشنواره امتنان از کارگر،گروه کار و واحد توليدي نمونه استان هرمزگان با حضور مسئولان استاني و تقدير از کارگران و توليدکننده‌هاي نمونه برگزار شد. 

به گزارش تابناک هرمزگان، در ابتدای اين مراسم مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم مديری که تلاش مي‌کند را مي‌بينند و از آن‌ها تقدير خواهند کرد، قطعاً تلاش مديران در پيش نگاه مردم ديدني است و آن‌ها فرق مدير کاردان را با ساير مديرها مي‌دانند.

«محمدعلي سليمي» اظهار داشت: بنابر مستندات سازمان تامين اجتماعي 324 هزار کارگر در استان وجود دارد و چيزي حدود 2/3 جمعيت شاغلان استان را کارگران تشکيل مي‌دهند.
وي همچنين از مهيا شدن خدمات بيمه درماني براي 10هزار کارگر ساختماني خبر داد و گفت: اين اقدام با پيگيري‌هاي مداوم اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعي صورت گرفت که امري ستودني است.
استاندار هرمزگان بيا بيان اين که همه‌ی ما شرايط کشور را مي‌دانيم و از جو موجود آگاهيم گفت: امسال سال سختي است اما فقط همين يک سال است و بعد ار آن از اين برهه‌ي سختي که در آن هستيم عبور خواهيم کرد و بايد بدانيم جامعه کارگري نيز هميشه در بيشتر موارد حامي کشور بوده و در صف اول مبارزه با دشمن ايستاده است.
«فريدون همتي» ادامه داد: امسال سال خاصي براي تمام ايرانيان است و بايد مثل هميشه با ايستادگي در برابر دشمن و همدلي کشور را در جهان مطرح کنيم و با اقتدار به راه خود ادامه دهيم.
استاندار هرمرگان با بيان اين که به سازمان تأمين اجتماعي گفته ايم آماده باشد تا در صورت لزوم به همکاري با ما بپردازد، گفت: اداره شرايط موجود کاري مهم و سخت بوده و در حال حاضر با مشکلات اقتصادي و نيز تحريم ها ممکن است در شرايطي دولت مجبور به تعديل نيرو در ادارات و يا سازمان هايي باشد به همين جهت به تامين اجتماعي تاکيد کرده ايم که در صورت بيکار شدن تعدادي از کارگران حق بيمه بيکاري آنان را به موقع پرداخت شود.
وي افزود: آخرين و مهم ترين ضربه اي که دشمن مي توانست به ايران وارد کند تحريم فروش نفت ايران بود که درحال حاضر نيز در مرحله عبور از اين مشکل هستيم و جامعه کارگران نيز همواره با افزايش مشکلات درمتن حوادث و دگرگوني ها بوده است
استاندار هرمزگان با بيان اين که اخيرا طي مسائلي براي کارگران آلومينيوم مشکلاتي به وجود آمد، افزود: خوشبختانه با تدابيري که انديشيده شد توانستيم بروز از مشکلاتي مانند مشکلات به وجود آمده براي کارگران هفت تپه جلوگيري کنيم.
وي تصريح کرد:"رونق توليد" مسئله‌اي است که بايد به آن توجه شود و دولت با تمام توان در کنار توليدکنندگان خواهد بود.
همتي از تلاش دولت براي فعال کردن سرمايه‌گذاري در هرمزگان خبر داد و گفت: هرمزگان سراسر ظرفيت‌هاي خدادادي براي سرمايه‌گذاري است،ظرفيت عظيم هرمزگان در بخش صنعت و گردشگري قابل مقايسه با هيچ جاي ايران و چه بسا جهان نيست.
استاندار هرمزگان گفت: بارها اعلام کرده‌ام که اگر بخش خصوصي بخواهد استانداري را به هتل تبديل کند من اين ساختمان را واگذار مي‌کنم تا مانعي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري اين استان به سايرين نباشد.
احمد مرادي از ديگر سخرانان حاضر در اين مراسم اظهار داشت:ما اگر در کشوري قانوني به نام قانون کار داريم،پس يعني جايگاه کارگر در جامعه مشخص شده است اما اين قانون تا به حال نتوانسته به طور واقعي حقوق کارگر را استيفا کند
نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:کارگر امنيت شغلي مي‌خواهد و دوست دارد از نظر شغلي نگراني خاصي نداشته باشد و اين وظيفه‎ ما است که در جامعه امنيت شغلي براي اين قشر ايجاد کنيم.
وي با بيان اين که کارگران ما نياز به حمايت و پشتيباني و يک قانون روان دارند اظهار داشت:در مجموعه‌ي اداره‌ي کار شورايي به نام شوراي تشخيص وجود دارد که در آن مشکلات کارگران تشخيص داده مي‌شود و براي حل آن چاره‌انديشي مي‌شود.
مرادي ضمن بيان اين‌که بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي بسيار زياد است و توجيهي براي اين قضيه نيست گفت: در بودجه سال 98 مجلس هيچ افزايش قيمتي در حوزه‌ي آب،برق،گازو بنزين را در نظر نگرفته است و اجازه‌اي به دولت در اين مورد نداده است.
در ادامه دبير خانه کارگر استان گفت: در استان پروژه‌هاي جواني داريم که براي راه‌اندازي نياز به جوانان پرشور دارد.
«دريانوس» ادامه داد:امکاناتي که خانه‌ي کارگر در اختيار کارگران قرار داده است در حوزه‌ي وظايف کارفرمايان است که بدون هيچ چشم‌داشتي خانه کارگر اين وظايف را انجام‌مي‌دهد و سعي کرده‌ايم تا به مروز هيچ کمبودي اين قشر عزيز را اذيت نکند.
وي از تلاش‌هاي استاندار هرمزگان در راستاي ايجاد اشتغال تشکر کرد و گفت:از استاندار هرمزگان تشکر مي‌کنم که به سرمايه‌گذاري و ايجاد اشتغال در استان اهميت مي‌دهد و براي آباداني اين استان و اشتغال کارگران تلاش مي‌کند.
دريانوس ادامه داد: اين تلاش‌ها و جهاد‌ها همه ديده مي‌شوند و جامعه‌ي کارگري از شما براي اين توجه سپاس‌گزار است.
دبير خانه کارگر استان هرمزگان افزود: جامعه‌ي کارگري هرگونه افزايش قيمت آب،برق و گاز را جامعه‌ي نمي‌پذيرد و از اين مسئله به هيچ وجه حمايت نخواهد کرد.
وي با بيان اين‌که استان ما کم‌ترين تنش را نسبت به ساير استان‌ها دارد تصريح کرد: از نمايندگان خواهش‌ ميکنم با توجه به صبور بودن کارگران استان هرمزگان حقوق آن‌ها را نيز در نظر بگيرند و از آن ها حمايت کنند.
لازم به ذکر است شرکت صبا فولاد خليج فارس در اين مراسم به عنوان واحد توليدي نمونه انتخاب شد و لوح تقدير اين مراسم به نیابت از مدیرعامل این شرکت به «مهدي معنمدي» مدير توليد اين شرکت اهدا شد.
صبا فولاد خلیج فارس بعنوان نخستین تولید کننده بریکت گرم در ایران، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا است،در این کارخانه ، برای 350 نفر به صورت مستقیم و برای هزاران نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. با اجرای فاز های بعدی پروژه صبا فولاد و رسیدن به تولید تا سقف ظرفیت اسمی، امکان اشتغال برای حدود 000 10 نفر از ساکنین استان هرمزگان، به طور مستقیم فراهم خواهد شد.
از ابتدای سال 98 تاکنون تولید بریکت گرم در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس ۷۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: بریکت گرم محصول استراتژیک در تولید و صادرات فولاد است.
«مرتضی یزد خواستی» ادامه داد: ماندگاری بالا، مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.
وی با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد از محصول تولید شده در این کارخانه صادر می‌شود گفت: امسال محموله بریکت گرم به وزن ۳۵ هزار تن به ارزش ۸ میلیون دلار از بندر شهید رجایی به مقصد کشور‌های اروپایی صادر شد.
کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار