استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی که بسیاری از خدمات زیرساختی اعم از شبکه جاده ای، برق و آب در مناطق روستایی ایجاد شده است، چرا باید روستائیان برای امرار معاش خود، به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و در نتیجه آن آسیب های اجتماعی متعدد ایجاد شود.
کد خبر: ۷۳۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 27 April 2019

به گزارش تابناک خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در نشست آموزشی تقویت رویکردهای مشارکتی در قالب برنامه اقدام مشترک طرح ریزی، تدوین و ارائه پیشنهاد پروژه تشکل های اجتماعی زنان و خانواده استان های خراسان اظهار کرد: در بسیاری از مناطق روستایی کشور امکانات و سرمایه های بسیار خوبی وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت ها غفلت شده است و در نتیجه آن امروز برخی از روستائیان در فقر به سر می برند.

 

وی افزود: بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که الگویی موفق و عملیاتی به شمار می رود، شرکت های توسعه گرا مسئولیت توسعه منطقه ای را برعهده گرفته و از این طریق زمینه توانمندسازی اقشار مختلف مردم فراهم خواهد شد. 

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مناطق روستایی و کم برخوردار می توانند به مناطق توسعه یافته و ثروتمند تبدیل شوند، تاکید کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اجرایی شده و دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه توانمندسازی مردم، کارآفرینی و خلق ثروت داشته است.

 

وی ادامه داد: خوشخبتانه با اجرای این الگوی موفق در قلعه گنج و مشارکت شرکت های توسعه گرا، این شهرستان امروز به یکی از مناطق توسعه یافته تبدیل شده و بسیاری از شاخص های اجتماعی آن به طور چشمگیر کاهش یافته است.  

 

رزم حسینی با بیان اینکه تاکنون با 58 معین اقتصاد مقاومتی در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تفاهم نامه امضا شده است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و توانمندسازی اقشار مختلف مردم در مناطق کمتربرخوردار گام برداریم.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از خدمات زیرساختی اعم از شبکه جاده ای، برق و آب در مناطق روستایی ایجاد شده است، چرا باید روستائیان برای امرار معاش خود، به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و در نتیجه آن آسیب های اجتماعی متعدد ایجاد شود؟

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حاشیه نشینی گسترده زیبنده کلانشهر مشهد نیست، گفت: طبق برآوردهای انجام گرفته، حداقل ارزش طلاجات بانوان خراسانی حدود 10 هزار میلیارد تومان است که در صورت بهره برداری بهینه از این ظرفیت مالی، می توان برای 330 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد اما این ظرفیت تا به امروز مغفول واقع شده است.

 

وی با اشاره به فرآیند اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در شهرستان قلعه گنج کرمان اظهار کرد: برخی تصور می کردند بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در این منطقه حضور یافته است درحالی که نقش این مجموعه، بهره گیری از ثروت های بومی، جلب مشارکت مردم و تحقق الگوی توسعه پایدار است.  

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بانوان در حوزه های مختلف دفاع مقدس و انقلاب نقش آفرین بوده اند، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که در حوزه توانمندسازی بانوان حمایت های لازم را انجام دهیم و با برداشتن گام های اجرایی، زمینه افزایش مشارکت آنان در جامعه فراهم شود. 

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم در این جلسه گفت: آقای رزم حسینی استانداری عمل گرا و موفق است که نتایج مثبت عملکرد ایشان را در استان کرمان شاهد بودیم.

 

معصومه ابتکار افزود: خوشحالیم که تجربه موفق آقای رزم حسینی به همراه توانمندی های ایشان، با مشارکت و پشتوانه مردمی تلفیق شده و امروز الگوی موفق توسعه در خراسان رضوی درحال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار