کد خبر: ۷۳۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 27 April 2019
امام جمعه موقت گچساران گفت: مدتی پیش در فضای مجازی درباره محل حرم مطهر بی بی حکیمه(س) شبهه‌ای ایجاد کردند که بازی با اعتقادات مردم است.  به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نام گرفته است.
 وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگران بیان کرد: در اسلام هم کار دارای ارزش و جایگاه بس بالا و هم کارگر دارای شان و منزلتی بس بزرگ است و همین اندازه که در قرآن و در سوره نجم خدای عالم می فرمایند که برای انسان نیست مگر آن مقداری که سعی و تلاش کرده است.
صفایی اظهار کرد: برکت زندگی انسان در این دنیا و آخرت به سعی و تلاشش بستگی دارد و هر کسی که می‌خواهد در زندگی آبرومندانه زندگی کنند باید تلاش کند و در سایه کار کردن است که انسان به جایگاهی می‌رسد.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیداری دیگر فرمودند،که رسیدگی به مسائلی همچون امنیت شغلی، مزد و احترام کارگران باید مد نظر مسؤولان کشور باشد به این شکل نباید باشد که شخص کارفرما به کارگرش زور بگوید و ظلم کند و باید به قوانین کار به درستی عمل شود.
وی افزود: کارگر هم مسئول است که وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و کارفرما هم در قبال این کارگر و خانواده‌اش مسئولیتی دارد.
 صفایی ادامه داد: اسلام بسیار برای موضوع کارگر و حقوق کارگر احترام قائل است و باید حقوق کارگران به نحو شایسته رعایت شود.
وی بیان کرد: برخی از مواقع مشاهده می‌شود که خیلی از کارگران بیکار شده‌اند در حالی که حق و حقوقشان هم به درستی پرداخت نمی‌شود و چه ظلمی از این مسائل بالاتر که یک کارگر باید امنیت شغلی و حق و حقوق مشخصی داشته باشد.
امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: رهبر انقلاب باز در این دیدار فرمودند که جامعه کارگری از وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی بوده و هست و این کارگران بودند که دشمنان را ناکام کردند و دشمنی آمریکا و استکبار برای به زانو درآوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است و دشمنان بدانند که این ملت هیچگاه به زانو در نخواهند آمد و با استفاده از فرصت تحریم برای رشد و شکوفایی دشمنی‌های آمریکا را بی پاسخ نخواهند گذاشت.
وی در ادامه گفت: اخیرا دولت مستکبر آمریکا این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند که جمهوری اسلامی نتواند نفت صادر کند و حضرت آقا در این دیدار فرمودند که ما هر مقدار که لازم باشد نفت صادر خواهیم کرد و هیچکس هم نمی‌تواند مقابل ملت بزرگ ایران بایستد و انشاءالله آمریکا از این دشمنی‌ها خسته خواهد شد و ملت ایران این راه را با شدت بیشتری ادامه خواهد داد.
صفایی تصریح کرد: دوازدهم اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری است در سال 58که به نام روز معلم نامگذاری شده است و گرامی می‌داریم یاد و خاطره معلمان شهیدمان را که نقش کلیدی معلمین به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار جلوه‌گر است چرا که معلمین انسان ساز نسل‌های بعد هستند.
امام جمعه موقت تصریح کرد: نقش معلمین به فرموده حضرت امام راحل همچون نقش انبیاست برای مردم و در برخی کشورها مهمترین و تنهاترین عامل توسعه جوامع را نقش معلمین می‌دانند چرا که آن شخصی که آموزش می‌دهد و به دیگران علم می‌آموزد.
وی افزود: در جامعه ما هم باید معلم به چنین مقام بلندی برسد و دولت و مسئولین برای این قشر زمینه‌ها را فراهم کنند، نه اینکه یک معلم دغدغه معیشتی داشته باشد که در این صورت معلم ناچار است شغل‌های دیگری را دنبال کند که باید توجه داشت مسئله آموزش در کشور جدی گرفته شود.
صفایی بیان کرد: هفته سلامت و روز جهانی بهداشت را پیش رو داریم چرا که سلامت اولین نکته ای است که هر انسانی به آن نیازمند است و شعار جهانی هفته سلامت مراقب های بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی سلامت است که بخشی مربوط به مردم و بخشی هم مربوط به مسئولین است که وظیفه دارند همه افراد جامعه را به طریقی بیمه کنند.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: جنایات متعدی توسط آل سعود در حال انجام در کشور به ظاهر مسلمان عربستان است و امروز کارهایی که از این حاکمان نالایق سعودی سر می زند تاریخ در میان کشورهای اسلامی کم به خودش دیده است.
وی افزود: از یک طرف از داعش و گروهای تکفیری حمایت کردند و آنها را تجهیز کردند و از طرف دیگر در کشورهای مختلف؛ عراق ، سوریه و به ویژه در یمن چند سال است این ملت را می‌کشند و صدای هیچ نهاد بین المللی هم بلند نمی‌شود و فریاد این مردم را نمی شنود.
صفایی گفت: هفته قبل هم حاکمان سعودی جنایتی جدیدی خلق کردند و ۳۷ نفر را با شمشیر گردن زدند و در ادامه این جنایاتشان برخی از پیکرها را هم به دار کشیدند که چقدر خباثت چقدر دهن کجی به مقدسات اسلام و چقدر دهن کجی به مسلمانان؟، اما بدانند که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی و در راس آمریکای خبیث و رژیم صهیونیستی حمایت از آل سعود را در برنامه دارند و مقام معظم رهبری در سخنان اول سال در حرم مطهر رضوی اشاره کردند که ما از تجهیز آل سعود توسط استکبار نگران نیستیم و ان شاءالله روزی این کشور سعودی به دست مجاهدین اسلام خواهد افتاد و آل سعود بدانند که عاقبتی بدتر از صدام را خواهند داشت.
صفایی در ادامه افزود: حادثه سیل در کشورمان خسارت های زیادی برجا گذاشته است و خیلی از هموطنان منتظر رسیدن کمک های مردمی هستند که ملت بزرگ ایران نشان داد در حوادث مختلف ملتی بزرگ و با عاطفه هستند و از این شهرستان هم عده ای از جوانان و موکب داران رفتند و یاری کردند و مردم هم کمک هایی را روانه کردند که یقین بدانیم که این نیکی ها بی پاسخ نخواهند ماند و تا رفع نگرانی هموطنان سیل زده این کمک ها ادامه داشته باشد.
امام جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد:مدتی پیش در فضای مجازی درباره حرم مطهر بی بی حکیمه شبهه‌ای ایجاد کردند که در شهر باکو امامزاده ای به این نام وجود دارد، باید توجه داشت که در شهر نجف حرم امام علی علیه السلام قرار دارد و در شهر مزار شریف افغانستان هم می‌گویند که قبر امام علی(ع) در آنجا قرار دارد، حضرت زینب(س) هم زیارتگاهی در سوریه دارند و برخی هم می گویند در مصر هم قبری به این عنوان موجود است.
وی افزود: این دلیل نمی شود و تاریخ است و برخی برای اینکه با اعتقادات مردم بازی کند در این فضای مجازی موضوعاتی مطرح می کنند، اما بی بی حکمیه سلام الله علیها هر کجا باشند دختر امام موسی کاظم علیه السلام است و در کتاب های معتبر همچون بحارالانوار این موضوع بیان شده است و باید محکم پای اعتقاداتمان بمانیم چرا که دشمن همیشه در حال نقشه ریختن است و برکت و رزق و سلامتی در زیارت چنین امامزادگانی است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
بنا به دلایل تاریخی قطعی حضرت زینب بعد از مدت کوتاهی در دمشق ماندن به مدینه رجعت میکنند و قبر منتسب به ایشان در دمشق نیست قطعا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار