وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد واحدهای تولیدی‌ای که در سیل سال جاری خسارت دیده‌اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می‌کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می‌شویم .
کد خبر: ۷۳۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 25 April 2019

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد واحدهای تولیدی‌ای که در سیل سال جاری خسارت دیده‌اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می‌کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می‌شویم .
" محمد شریعتمداری " عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان بندهای 15‌گانه مصوبات ماه گذشته این ستاد را مرور و کلیات پیشنهادات اصلاحی اشتغال روستایی و فراگیر را تشریح کرد.

‎وی گفت : در شرایط فعلی تحریم ، برای صیانت از اشتغال موجود باید سیاست‌هایی اعمال شود که واحدهای تولیدی بتوانند هم از سرمایه در گردش افزون و کافی‌تر و هم از سرمایه‌های لازم برای طرح‌های توسعه‌ای خود بهره‌مند شوند، بنابراین چنانچه استفاده از تسهیلات و سرمایه‌های در گردش و استفاده از تسهیلات برای فعالیت‌های توسعه‌ای است می‌توان در دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز با همکاری شورای پول و اعتبار برنامه ویژه صیانت از اشتغال موجود را با کمک سیستم بانکی واحدهای تولیدی موجود معین و این‌گونه درخواست‌ها را در استان‌ها دنبال کرد.
‎وی تأکید کرد : اگر تغییراتی در رئوس برنامه‌های اولویت‌دار طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقامات محلی پیشنهاد می‌شود باید به آن‌ها توجه شود و در نخستین جلسه‌ای که ما در تهران خواهیم داشت از مقامات مسئول در این حوزه دعوت می‌کنیم که اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی نکته و یا تغییراتی دارند مطرح کنند تا مورد توجه جدی قرار گیرد.

‎شریعتمداری اظهار کرد: در زمینه مباحث عمومی و سیاست‌گذاری اقتصادی اشتغال و در شرایط خاص تحریم باید واحدهای تولیدی تسهیلاتی در حوزه مالیات داشته باشند و ستاد حمایتی فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز جهت گیری های جدید مالیاتی را برای صیانت از اشتغال اتخاذ کنند تا در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شود.

‎وی به راهکارهای تخصصی در سالی که قرار است رونق تولید باشد، اشاره کرد و گفت: با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی می‌توان سال خوبی را پشت‌سر گذاشت.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار